Photo of2019-B.03 La vall d'Acherito: pujada a l'ibón i baixada pel refugi i camí del port Photo of2019-B.03 La vall d'Acherito: pujada a l'ibón i baixada pel refugi i camí del port Photo of2019-B.03 La vall d'Acherito: pujada a l'ibón i baixada pel refugi i camí del port

May 22, 2019
May 2019

near Zuriza, Aragón (España)

RECORREGUT CIRCULAR COMPLERT PER LA BONICA VALL D'ACHERITO

Recomanable fer-la en sentit anti-horari. La pujada es fa per la cara sud de la vall i la tornada per cara nord. Com no hi ha bosc, aquest sentit és el millor en la canícula de l'estiu.
Magnífiques vistes al llarg del recorregut. Espectacular ibón d'Acherito, un dels pocs que hi ha a l'entorn de Selva d'Oza. La composició majoritàriament calcària de la roca d'aquest sector del Pirineu fa que sigui molt reduïda la presència de llacs.
Des de l'ibón es pot arribar fàcilment al límit fronterer, a la Brecha de Hanas, pujant uns 130 m més, on gaudim d'una vista del sector francès, concretament de l'enorme circ glacial de Lescún.