2016.04.23. - Dera-szurdok + 'Varázsvíz'

Photo of2016.04.23. - Dera-szurdok + 'Varázsvíz' Photo of2016.04.23. - Dera-szurdok + 'Varázsvíz' Photo of2016.04.23. - Dera-szurdok + 'Varázsvíz'

April 24, 2016

near Pilisszentkereszt, Pest (Magyarország)

Pilisszentkeresztről a KÉK jelzésen leereszkedtünk a Dera-szurdokba. Meglepően sokan voltak, szinte mind ellenkező irányba, felfelé mentek. Gyerekkel is vállalható.
Lent tömött volt a parkoló, mi visszafelé a KÉK, maj SÁRGA kereszttel jelölt úton mentünk.
A Szent- kút előtti erdős emelkedőn megkérdeztem egy kannákkal több fordulót járó férfit:
" Mitől olyan varázslatos ez a víz?"
- "Mert fel kell érte mászni! - Még vidámabbá tette a napomat korrekt válasza.
Másnap visszamentünk, most lentről sétáltunk fel. A hideg, viharos idő miatt üres volt a szurdok. Az esőtől viszont jóval több víz folyt a patakban.

PictographFountain Altitude 1,224 ft

Szent-kút

Kegyhellyé alakított kút-környezet. A községtől kényelmes sétaúton megközelíthető. A vízért járók mégsem onnan, hanem a Pomáz-Esztergomi útról az erdei ösvényen járnak.