2016-01 La Mola-Collet de Terrissaire-CASTELL DE LLORT

Photo of2016-01 La Mola-Collet de Terrissaire-CASTELL DE LLORT Photo of2016-01 La Mola-Collet de Terrissaire-CASTELL DE LLORT Photo of2016-01 La Mola-Collet de Terrissaire-CASTELL DE LLORT

May 22, 2016
April 2014

near Espot, Catalunya (España)

Passeig fàcil, curt i de poc desnivell, des de l'entrada del càmping La Mola.
Es baixa al riu Escrita, on trobem el pont d'Estaís. A l'altre costat agafem el camí de Llort. En suau baixada direcció est, passem per una agradable obaga, fins arribar al collet de Terrissaire. Darrere la borda, remuntem un turonet amb pocs arbres al final del qual, en el punt més alt, trobem el castell. Magnífiques vistes sobre la vall d'Àneu, nogensmenys era un punt de vigilància estratègica.
Llort era un gran castell medieval que ocupava un espai de més de 2.500 m². L'envoltava una muralla, que en alguns trams aprofitava la roca natural, i era reforçada amb torres, de les quals se'n conserva una, força sencera. A l'extrem meridional hi ha restes d'una construcció que podria correspondre a l'habitatge principal del castell. Tot fa pensar en un castell feudal, amb tots els elements que es donaven en aquests castells que alhora eren residència dels seus senyors. Amb el Castell d'Escaló com a centre, el de Llort, juntament amb la Torrassa, el Castellot d'Estaís, i els castells d'Escart, Berrós i Llavorre, constituïa la línia defensiva d'accés meridional a la Vall d'Àneu.

Trobareu més informació als següents enllaços: