201212 - Congost de Mont-Rebei

December 9, 2012
December 2012

near Girbeta, Aragón (España)

Desembre de 2012.

El Congost de Mont-Rebei separa Catalunya d'Aragó pel pas del riu Ribagorça. L'Inici de l'excursió, l'ubiquem a l'entrada del Pont de Muntanyana.

Aquesta excursió és fàcil per fer amb la família, sempre i quan no volguem allargar-la fins a Corçà, doncs llavors s'incrementen les hores i desnivell acumulat.

L'entrada al Congost la marca un impressionant pont penjant amb terra de reja, que pot fer passar una estona "complicada" a qui pategi de vertigen.

La tornada la fem pel mateix camí cap enrera. Hi ha que tenir especial atenció amb la canalla, doncs la dificultat és el perill que comporta el pas excavat a la propia muntanya amb una amplada màxima d'1,5 m. No hi ha baranes i la caiguda és considerable.

Quan anem en direcció a Corça, abans de sortir del Congost val la pena grimpar fins a la cova Colomera. Ojo !, es una petita "via ferrada" de difícil acces pels petits, on un cop adalt, amb sort veurem rat-penats, però segur que disfrutareu de les vistes (per baixar agafeu-se bé a les cadenes).