Photo of160612 Castellcir-Ca l'Antoja-Torrassa dels Moros-Avenc de Castellcir-Castell de La Popa Photo of160612 Castellcir-Ca l'Antoja-Torrassa dels Moros-Avenc de Castellcir-Castell de La Popa Photo of160612 Castellcir-Ca l'Antoja-Torrassa dels Moros-Avenc de Castellcir-Castell de La Popa

June 12, 2016
June 2016

near Castellcir, Catalunya (España)

Una excursió ideal per fer amb nens. Podríem haver sortir caminant des de Castellcir, però ens hem llevat tard, així que hem decidit baixar amb cotxe fins el desviament de Sant Andreu, on hi ha un lloc per aparcar, tot i que el camí es estret i amb força pendent, però està ben conservat. Es pot continuar amb un 4x4, però no ho recomano.
A l'alçada de Ca l'Antoja hem vist un gran ocell sobrevolant la riera, i quan ha parat a un arbre l'hem pogut fotografiar (veure foto). Era un bernat pescaire!.
La Torrassa dels Moros està pràcticament tapada de vegetació.
A mitja pujada del Castell ens hem desviat a la dreta a veure la petita entrada de l'avenc de Castellcir, que té una fondària màxima de 21 m. Trobareu més informació d'aquest avenc als següents enllaços:

Un cop al Castell, la vista és magnífica: Castellcir, el Montcau i Montserrat al sud-oest, Casanova del Castell i Santa Coloma Sasserra al nord, etc. Al costat de l'ermita del castell hem vist un gran llangardaix, de vius colors verds i blaus, que no hem pogut fotografiar.
Hem baixat a veure La Popa del Castell, espectacular, i hem tornat pel nord, per fer una volta circular. El camí fins a Casanova del Castell és pla però va voltant la muntanya, la qual cosa permet veure La Popa des de diferents angles. Després el camí ja baixa i hem entrat al bosc, però de tant en tant el Castell es deixava veure. A la Torrassa hem retrobat el camí d'anada.
Que gaudiu!

08 Castell de La Popa

• Photo of JoanAB
    JoanAB Jun 24, 2016

Es una excursió molt maca, però jo recomano fer-la a l'inrevés, per fer la pujada més suau a l'estiu. Bona passejada!

• Photo of lapopa
    lapopa Jun 25, 2016

Gràcies pel teu comentari. Pel que fa al sentit de la volta generalment procuro fer els pendents forts de pujada i els suaus de baixada, perquè genolls i turmells durin més. La baixada del castell per la directa pot ser un trencacames.