152 Camí de l'Orra - balma del Ginestet

Photo of152 Camí de l'Orra - balma del Ginestet Photo of152 Camí de l'Orra - balma del Ginestet Photo of152 Camí de l'Orra - balma del Ginestet

October 29, 2019
October 2019

near Montesquiu, Catalunya (España)

Per arribar el punt de sortida, es segueix la BP-4654 en direcció al Collet de sant Agustí fins el polígon industrial del Serradet; aquí es segueix pel carrer “ Camí de la Rovira” que és el primer a la dreta, darrere de les primeres naus industrials i que en arribar a la corba, passa a ser una pista de terra que va paral·lela a la C-17; es segueix uns 300 metres fins el pont de la Rovira Nova sobre l’autovia, on hi ha un senyal mig amagat per la vegetació, que priva el pas a vehicles no autoritzats, amb un ampli parcament als vorals.
Es comença a caminar per la pista que ressegueix el rec de la Rovira Nova fins arribar al Pla de la Molinera i quan portem caminats uns 700 metres,trobem una nau-granja; aquí trobem l’indicador del començament del Camí de l’Orra. Aquest indicador es de l'itinerari circular “Obaga de les Codines” marcat des de l’Escola de Natura de les Codines, El raseret, va de costat a la pista, amb nombroses fites altes i estretes fetes amb pedres sobreposades tipus columna, condicionat pel sr. Josep Orra de sant Quirze de Besora, que hi ha esmerçat moltes hores en netejar i cuidar l’indret.
S’arriba a la balma o bauma del Ginestet, per un estret caminet envoltat de roures i per entremig dels boixos morts per l’ingrata oruga-papallona importada; es una balma amb poca fondària, en forma de semi-cercle, i amb una paret de pedres que conformen una lleixa que anivella el terra, amb una capelleta enlairada uns 2 metres sobre un guarda-rail de planxa que li serveix de columna per entronitzar-la. A l’interior de la capelleta hi ha una imatge de la mare de Déu del Munts i una altra de la Mare de Déu de Lourdes.
Baixant de la balma, es continua pel camí que surt per l’esquerra, seguint les fites que ens pugen al Puig de Ginestet i voregen el pla del mateix nom, fins la pista de Joandó que seguirem per l’esquerra durant uns 500 metres, on les fites ens endinseran pel bosc dels Ginestet, fins trobar de nou la balma, on enllacem amb el camí d’anada , per desfer-lo i retornar a l’aparcament

Camí de l'Orra
El sr. Josep Orra i Orra de sant Quirze de Besora, és l'artífex del camí que al llarg d'uns 3,5 qms. et convida a passejar pels voltants de la balma, el pla, el puig i el bosc de la zona de Ginestet, per un sender primorosament cuidat i senyalitzat amb altes i primes fites, fetes amb pedres amuntegades verticalment com un gratacels, amb talussos de pedra als llocs on els terraplens s'esllavissaven, i segons paraules seves, ja porta més de 20 anys tenint cura del lloc. Per molts anys ho pugui continuar gaudint.

Inici i final

Passat el pont sobre la C-17, es troben uns vorals amples per deixar els vehicles. Al començament de la pista, mig amagat per la vegetació, hi ha un senyal de prohibida la circulació a no autoritzats.

Camí de l'Orra.

dreta

Deixar pista i pujar pel caminet de la margera de la dreta.

PictographCave Altitude 2,147 ft

Balma del Ginestet

Balma de forma semi-circular a prop de la masia de la que rep el nom. Sobre una columna feta amb una bigueta de guarda-rail, hi ha entronitzada una capelleta a una imatge de la mare de Déu del Munts i una altra de la Mare de Déu de Lourdes.

indicador

Esquerra

En trobar la pista al final del prat, per la dreta s'aniria al Pont de les Codines; continuem pel cantó esquerra.

Deixar pista i continuar pel sender de l'esquerra.

Pla de la Molinera

punt final del camí de l'Orra, i punt de retorn a l'parcament.