Photo of121031 Muntanyes de Prades. ROJALS. Passejada per GR i pistes a la recerca de bolets. Photo of121031 Muntanyes de Prades. ROJALS. Passejada per GR i pistes a la recerca de bolets. Photo of121031 Muntanyes de Prades. ROJALS. Passejada per GR i pistes a la recerca de bolets.

November 1, 2012
October 2012

•   4.8 4 Reviews

near Rojals, Catalunya (España)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
La primer intenció era pujar fins a Rojals per anar a cercar bolets. Com només en vam trobar dos de bons, vam aprofitar per fer una passejada tipus familiar pels voltants del Bosc del Guerxet.
Seguint la pista que surt de Rojals anem fins al Coll de la Mola, després de deixar a la dreta les dues desviacions que duen a la Pena., just en el punt que el GR creua la pista, trobem un pal amb el rètol de Bosc del Guerxet. Aparquem el cotxe i comencem a caminar seguint el GR que ve de la Mola. El camí ben fressat creua el preciós bosc davallant molt suaument fins el bonic colletó d’en Serra (waypoint) just sota del refugi dels Cogullons.
Anem a la dreta seguint la pista que ve del Refugi i pugem lleugerament fins arribar a la cruïlla de pistes coneguda com Clot del Llop (waypoint). Des d’aquest punt ens podem apropar a la Mola de l’Estat i gaudir d’unes espectaculars vistes de les Muntanyes de Prades. Com se’ns feia tard, vam anar a la dreta i seguir caminant per la pista, fins en un tancat revolt a dretes seguir recta, deixant l’ample pista, i passar a frec de la Moleta del Guerxet ( waypoint). Ara el sender no és tan ample. Passem per llocs amb estranya vegetació. Davallem una mica per tornar a la pista que havíem deixat a al Moleta, molt a prop d’on teníem el cotxe.

Resumint : Curta passejada per fer amb mainada, amb bon tros de pista i un tram inicial de GR per senderó per a recordar.......

Bibliografia : Mapa MUNTANYES de PRADES 1:25000 Ed. Piolet.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

Colletó d'en Serra

Colletó d'en Serra 31-10-12 Curiós lloc amb vistes del refugi dels Cogullons. Entronca amb el GR