062 Cova de les Feixes-Olot

23 minutes
July 11, 2018
July 2018

near Olot, Catalunya (España)

Com la cova es entremig d’Olot i la Canya, he situat la sortida davant els aparcaments dels Mossos d’Esquadra, pel cantó d’Olot i un altre punt d’inici als aparcaments del darrera l’església de sant Josep Obrer de la Canya.

La cova de les Feixes, anomenada així per la proximitat al mas les Feixes, es tracta d’una petita cavitat d’uns 17 metres de recorregut, com un túnel excavat en les laves basàltiques, que baixaven del volcà de la Garrinada d’Olot .
El terra és argilós, amb polsim sorrenc, i la cavitat es pot travessar ajupit, només cal agenollar-se en un petit tram d’uns 2 metres de llarg.
Si el dia es clar, es pot anar sense lots, encara que sempre es millor dur quelcom de lluminària per veure millor les parets i els racons.

En aquest enllaç podeu veure un bon treball del grup espeleobloc

Davant la caserna a Olot, dels Mossos d'Esquadra

Gir a la dreta

Aquí es deixa l'avda. de les Feixes i es continua per la pista direcció a la deixalleria

En aquest punt cal deixar l'enquitranada i continuar per la pista de terra de l'esquerra ( la dreta si es ve de la Canya) També hi ha cabuda per uns 3 cotxes, pel cas que algú vagi amb presses o vulgui estalviar passeig.

A uns 100 metres del punt anterior, cal endevinar un corriol a la nostra dreta, entre mig dels matolls. A l'hivern passat el camí havia estat netejat, però aquest juliol, amb les incansables pluges, ha quedat com una petita selva. A títol orientatiu, a uns 20 metres continuant per la pista, es troba a ma esquerra, una tanca de fusta a l'entrada d'un prat; si arribeu a aquest lloc, cal recular els 20 metres.

Aquí s'ha de baixar una mica cap l'esquerra i tot seguit ja veurem l'entrada nord de la cova. Si la travessem per dins, per fer la volta sencera, la tornada es fa pel camí que es veu a la dreta.

PictographCave Altitude 1,393 ft

cova-entrada nord

cova-entrada sud

Un cop aquí, si no es vol tornar travessar la cavitat, es pot anar direcció esquerra i en pocs metres

Aparcament per si es vol anar a la cova des d'aquest cantó.