Via ferrata roca Narieda

April 8, 2021
April 2021

near Organyà, Catalunya (España)

Via Ferrata K3 i K4, la mes llarga i alta de Catalunya, les vistes son espectaculars
Consta de dues parts, una primera d'una horeta aproximadament i on podrem abandonar al acabar si volem,(està indicat) i la segona on ja no tindrem cap via d'escape que seria d'unes dues horetes
El desnivell que surt no ès correcte, no feu cas
Aparquem el cotxe al parking que hi ha abans d'entrar a Fígols
Travessem la carretera i just a sobre hi ha una pista
L'agafem fins a trobar un cartell indicador que fa girar cap a la dreta per un corriolet a traves d'un bosc, cap al inici de la via ferrata (uns 20 min. Aproximadament)
Un cop alla tenim la possibilitat de començar per la de l'esquerra (familiar) o la de la dreta
Comencem per la via ferrata de la dreta per fer-la sensera
Comencem amb una mica de dificultad al principi i llavors ja ès suavitza i ès fa sense complicacions
En el primer tram trobarem 1 pont penjant amb fustes bastant juntes i un pont amb cable,nepalí, on ès passa sense complicacions, grapes, cadenes, trams totalment verticals
En el segon tram el pont penjant (38 metres)les fustes estan mes separades, però tambè es fa sense complicacions ( recordar 1 persona a sobre el pont), un altre pont amb cable, tibetà (35 metres) 3 plataformes de descans (per a 4 persones)i una escala de cargol de 16 metres que ès va regirant i ès mou (ès el mes complicat del segon tram)
Les pujades verticals ès fan sense problema , això si, no ès para de pujar verticalment, les vistes son brutals, al estar bastant juntes les grapes es puja sense complicacions
Al anar lateralment per les grapes una persona de 1.5 m ho pot passar malament, jo faig 1.59 i em costaba arrivar en alguna grapa
Hi han algúns desplomes que ès fan sense dificultat gràcies a les grapes

Un cop a dalt es anar seguint les fites, fins a dalt, trobarem un cartell indicador que ens porta cap a figols altre cop a travès d'un bosquet i fent zig zag al final, fins trobar la pista, mes o menys vem trigar una horeta

La ferrata ès llarga per el que ès recomana agafar-ho amb calma i disfrutar-la al màxim, com possa al cartell del començament mirar evitar a l, estiu les hores de mes sol, s'aconsella al mati

Nosaltres ho em fet tranquilament al estar totalment sols, disfrutant del dia, parant a menjar, pendre el solet i una mica de postureo...
Aquí deixo enllaç ruta

Parking Figols

Inici via ferrata

Dreta

Cap a l, aparcamentde figols

Cap a l'esquerra a l, aparcament

• Photo of manenacarino
    manenacarino May 15, 2022

Muchas gracias,me has informado muy bien,iré el finde del 22.

• Photo of panterarosacr
    panterarosacr May 15, 2022

Muchas gracias, disfrutala mucho, es muy chula!!!