Via Ferrata Roca de la Creu i Cami equipat del Castell de Segura

Photo ofVia Ferrata Roca de la Creu i Cami equipat del Castell de Segura Photo ofVia Ferrata Roca de la Creu i Cami equipat del Castell de Segura

April 21, 2017
April 2017

•   3.7 1 review

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ribes de Freser - Passeig d´Angel Guimera - Plaça del Mercat - Carrer Major - Esglesia de Santa Maria - Ermita de la Mare de Dé dels Desamparats - Plaça del Ajuntament - Inici Via Ferrada Roca de la Creu - Roca de la Creu - Granofir de Ribes - Els Estiradors - Castell de Segura - Retorn Via Ferrada - Collet de segura - Torrent el Fondo - Font de Sant Cristofol - Ermita der Sant Cristofol - Monument als Pastors - Pont del Riu Freser - Parking Punt Informació Ribes de Freser

Roca de la Creu és una roca que vigila la població de Ribes de Freser, famós per la seva aigua mineral i punt d'accés imprescindible a Núria. Ara té una via ferrada molt ben equipada.

A 1 d'abril de 2017 el ajuntament de Ribes de Freser ha inaugurat la nova via ferrada Roca de la Creu després de 2 anys de treball. A més permet combinar-lo amb el Camí equipat Castell de Segura el segueix de forma natural. Les vistes de la zona són esplèndides que ara es veuen les muntanyes nevats de fons.

El material utilitzat és de primera qualitat, cable de vida sobredimensionat i cues de porc. Encara que trobem a faltar que netegessin més la graveta i la pols. S'ha d'anar amb compte ja que hi ha alguna pedra solta, es veu que s'han fixat amb resina moltes pedres però tot i així cal vigilar. Falta un pont nepalí per muntar.

aproximació
Panell Informatiu via ferrada Roca de l'CreuEscalera aproximació via ferrada Roca de la CreuPlaza de l'Ajuntament Ribes de Freser Des de la plaça de l'ajuntament vam pujar una escales a la banda de l'església de Santa Maria.

A l'esquerra enganxat a una entrada de pàrquing on sembla que no hi ha res surten una escales que arriben a un caminet cap a dreta que veurem el plafó informatiu amb informació de l'recorregut i de seguretat.

Roca de la Creu
3 ressalts
Mur Inici via ferrada Roca de l'CreuMuro Vertical via ferrada Roca de l'CreuInicio via ferrada Roca del CreuVemos una gran creu al cim, cosa que dóna nom a la roca. Ens equipem per pujar uns ressalts per anar-nos acostumant a el tipus de roca una mica especial. És més adherent del que sembla. Són ressalts molt curts i fàcils amb 3 o 4 grapes.

Flanqueig i Muro
Flanquegem una mica cap a dreta i comencem apropar cap al mur.

caiguda 1
Caiguda 1 via ferrada Roca de la Creu És el primer enfonsament que és més fàcil del que sembla. De seguida la paret perd verticalitat i arribem a una estructura de ferro.

Vam pujar més o menys en vertical alternant grapes i roca fins arribar a peu d'un segon enfonsament.

caiguda 2
Caiguda 2 via ferrada Roca de la Creu És una caiguda és una mica més difícil que l'anterior però pel ben equipat que està no ho és tant.

caiguda 3
Caiguda 3 Via Ferrada Roca de la Creu L'enfonsament final ens porta a la creu, on abans d'arribar apareix una presa de color vermell. També hi ha un parabolt amb anella per rapelar o per assegurar. Flanquegem per l'esquerra de la Creu. Caminem uns metres en cresta i passem al costat de la bandera.

Baixada i Pont de Fusta 5 m
Pont taulers via ferrada Roca de la Creu Creu i Bandera Senyera de via ferrada Roca de la Creu Unes quantes grapes ens fa baixar per creuar a l'agujita de davant per un pont de llistons de fusta. Cosa que el cartell indica incorrectament com a pont nepalí.

pujada
Pujada via ferrada Roca de la Creu Vam pujar sense problemes i la via ens cap anar cap a dreta flanquejant.

flanqueig
Flanqueig sense equipar via ferrada Roca de la Creu Tronc flanqueig via ferrada Roca de la Creu flanqueig via ferrada Roca de la Creu Hi ha una sèrie de grapes per als peus i hem de agafar de la roca per mantenir l'equilibri. Després apareixen un parell de baranes. Després en una rampa, hi ha un petit tronc fixat a terra. Sorprenentment aquests següents metres no hi ha instal·lació només cable de vida. Has de tirar el cable o escalar equilibrant. A la fin ens porta fins a la plataforma de fusta.

Mur Estirat i flanquejos
Mur Pujada via ferrada Roca de l'CreuFlanqueo diagonal via ferrada Roca de

• Photo of laurafuqu
    laurafuqu Mar 5, 2019

Es una buena ruta matinal, para calentar brazos un poquito y respirar aire puro. Lo único es que dieron muchas vueltas para llegar al inicio! Pero es fácil de seguir y llegar al inicio de la ruta, a pesar de los subes y bajas del track!