Via ferrata Los Teletubbies i via ferrata Olmo Soler

Photo ofVia ferrata Los Teletubbies i via ferrata Olmo Soler Photo ofVia ferrata Los Teletubbies i via ferrata Olmo Soler Photo ofVia ferrata Los Teletubbies i via ferrata Olmo Soler

September 27, 2018
September 2018

near Montfalcó, Aragón (España)

Per arribar al pàrquing de l’ermita de la Pertusa, des de la C12 a prop d’Àger, just al punt quilomètric 192, ens desviarem cap a Corçà. Quan deixem la C12, de seguida haurem de desviar-nos a la dreta i seguir 7 quilòmetres de pista asfaltada en bon estat. Quan arribem al Corçà, agafar el camí de la dreta (GR) i seguir els indicadors cap a la Pertusa. De seguida arribarem al pàrquing. Actualment el que es troba més proper a l’ermita està tancat als vehicles en general.
Des del pàrquing hem de seguir la pista per on veníem, cap a la Pertusa. Un cop arribem al pàrquing més proper a l’ermita, a l’esquerra del panel indicador hi ha un corriol que baixa. No us confongueu amb el que va a l’ermita i per on farem el retorn i que veureu que té unes escaletes amb troncs de fusta. Per baixar fins al inici de les vies ferrates (La Teletubbies i la Cast Urquiza Olmo) sols s’ha d’anar seguint el corriol i les marques de punt verd dintre de cercle blanc.
La baixada es fa amb la paret del cingle on està la Pertusa a la nostra dreta. Si la teniu a l’esquerra es que esteu anant pel camí de retorn.
Després d’un pas per una esquerda a la roca, arribareu a la ferrata dels Teletubbies. Si seguiu, quan acaba el corriol, arribaríeu a la de Cast urquiza Olmo.
La ferrata dels Teletubbies (K2):
És una via ferrata d’iniciació, que no és complicada i té passos aeris. Força divertida de fer.
Per l’aproximació hi ha un recorregut d’uns vint-i-cinc minuts, amb força desnivell.
El recorregut de camí equipat d’aquesta via és de 84 metres i té un desnivell de 127 metres. Hi ha l’equipament per muntar ràpel que es pot fer amb corda de 30 metres.
S’inicia amb preses d’escalada en rocòdrom. Després hi ha grapes i una escala. El recorregut passa per una cresta i us fa arribar a una punta. A la finalització de la via s’empalma amb el inici de la d’Olmo-Soler.
La ferrata d’Olmo-Soler (K2):
Més que un via ferrata és un camí equipat amb poques grapes però força cadenes per on haurem de fer força de braços per pujar. Tot el recorregut està equipat amb cable de vida.
El recorregut total de tram equipat és de 300 metres i té un desnivell de 74 metres.
L’aproximació des de la Teletubbies és de pocs metres i el temps de retorn un cop s’arriba a la Pertusa és d’uns quinze minuts.