Via ferrada Mesules, cim Piz Sella, cim Miara i tornada per camí equipat.

Photo ofVia ferrada Mesules, cim Piz Sella, cim Miara i tornada per camí equipat. Photo ofVia ferrada Mesules, cim Piz Sella, cim Miara i tornada per camí equipat. Photo ofVia ferrada Mesules, cim Piz Sella, cim Miara i tornada per camí equipat.

August 5, 2022
August 2022

near Pecol, Trentino-Alto Adige (Italia)

Activitat molt complerta que comprèn via ferrada i caminada arribant a dos cims.
Aparquem al pàrquing de passo de Sella i agafem un camí planer indicat amb el rètol que senyala la direcció cap a l'inici de la via ferrata i que comença tot just passat el restaurant .
Seguim el camí ben marcat durant uns 20 minuts i mitja hora i arribem al peu de la ferrada.
Es tracta d'una ferrada amb molt bones instalacions i molt ben conservada. Es una ferrada que al seu inici no té grapes ni esglaons i pinxos on recolçar els peus ni cames i que, per tant, es tracta d'avançar amb les mans al cable de vida i els peus a la roca.
La roca és molt bona per subjectar-se ja que té moltes ",mans i peus" i la pedra és de fàcil adherència.
Al matí la roca pot estar humida.
Avança la ferrada entrant en esquerdes i afegint-se en el recorregut, grapes per a peus i mans .
Arribem a una zona pedregosa on no hi ha cable de vida i que debem pujar en grimpada fàcil seguint les marques de punts vermells i que ens porta a una zona plana pedregosa.
Continua ascendint la ferrada, aquesta vegada molt més fàcil fins arribar a la carena.
Resseguim la carena fins arribar a la creu que ens marca el cim Fiz Sella.
Hem continuat pel terreny pedregós i relativament planer fins arribar al cim Fiz Miara, amb la seva immensa i imponent creu.
En aquest punt, descendint de la creu, podem seguir el camí de l'esquerra i arribar a la Forcela dei Ciamorces (Forcella dei camosci, 2923 m) i a la Sella del Pisciadú o prendre un corriol indicat que baixa i ens porta a un camí o sender equipat amb línia de vida ( molt fàcil).
És impressionant observar les magnànimes parets d'aquesta zona per la que descendim.
Arribem a l'encreuament del camí principal i continuem en fort descens fins arribar a les immediacions del bosc on trobem un riu i una cascada ( ens hem de desviar unes passes).
Continuem caminant pel bosc i arribem a la carretera.

Nosaltres, en aquest punt, hem fet autoestop per pujar els 2 o 3 kilometres que quedàven fins on teníem el nostre cotxe, al passo de Sella però realment, hi ha tracks que indiquen el camí una mica més amunt del que hem fet nosaltres en la zona boscosa, arribant a l'aparcament directament.