VIA FERRADA: El Castellot a La Muntanya de Cal Planas (Alt Penedès)-nº15 Juny

Photo ofVIA FERRADA: El Castellot a La Muntanya de Cal Planas (Alt Penedès)-nº15 Juny Photo ofVIA FERRADA: El Castellot a La Muntanya de Cal Planas (Alt Penedès)-nº15 Juny Photo ofVIA FERRADA: El Castellot a La Muntanya de Cal Planas (Alt Penedès)-nº15 Juny

May 22, 2013
May 2013

near La Carroña, Catalunya (España)

Viewed 2087 times, downloaded 39 times

La ruta d’aquest mes és una proposta atrevida per introduir-nos al món de les Vies Ferrades. En aquest apartat anirem descobrint les diferents vies que podem trobar a Catalunya, de la més fàcil a la més difícil.
Aquesta primera ens queda una mica lluny, a una horeta aproximadament des del Maresme en cotxe, però és ideal per iniciar-se i per fer-la amb nens.
Abans de començar és molt important anar ben equipats: arnés, casc, dissipador, guants per evitar cremades amb les cordes i calçat adequat (a Mataró o a Barcelona trobareu botigues d’esports de muntanya on podreu llogar el material, si realitzeu l’activitat de forma esporàdica).
Aquesta via es troba a la serra del Montmell-Marmellar, a Castellví de la Marca a la comarca de l’Alt Penedès. Per arribar des de Mataró agafarem per la AP7 fins a Vilafranca del Penedès. Allà prendrem la B-212 direcció Sant Jaume de Domenys fins a trobar una desviació a la dreta cap a Castellví de la Marca. Travessarem un pont i ens desviarem pel camí que va cap a l’esquerra direcció a una ermita de Sant Sadurní (aquí podrem deixar el cotxe).
Comencem a caminar amb tot l’equip pel camí ample que parteix de l’ermita i passem per unes enormes parets. De seguida agafarem el camí cap a la dreta fins arribar a una zona pedregosa que el travessa. Accedim per aquesta tartera fins endinsar-nos al bosc a la dreta... Arribarem al Pas de la Clau i continuarem per la dreta fins a trobar-nos amb la paret amb un cable on s’inicia la via. Trobareu fites indicant el camí, així que no hi ha pèrdua.
L’inici és vertical i, ajudats amb els esgraons (o grapes) i les osques posades, anem grimpant la paret fins arribar a una canal equipada amb una corda. La canal es farà una mica més estreta i aquí tornem a trobar una parell d’osques que ens serviran d’ajuda (però sense gaire dificultat). Un cop fora de la canal, sortim per entre dos blocs de roca. Ja hem acabat aquesta via ferrada! Per sortir caminem per un sender que puja per la cresta a les runes de la Torre de Castellot. La baixada la farem per un camí PR senyalitzat (Petit Recorregut) que descendeix amb forta pendent fins a l’Ermita de Sant Sadurní.

Temps: entre 1h i 1h ½ des de què deixem el cotxe.
Recorregut de la via: de 15 a 20 minuts, però l’entorn està ple de caminades i bones vistes per passar-hi tot el matí.

Notes: una vegada a dalt hi ha varies parets d’escalada i algunes baixades ben bones per fer ràpel / en èpoques de nidificació d’aus aquesta via es pot trobar l’accés restringit / no oblideu portar aigua per fer un moix i crema solar.