Via ferrada delle Trincee.

August 4, 2022
August 2022

near Arabba, Veneto (Italia)

Excepcional i imprescindible ferrada dels Dolomites.
Es combina ferrada, camí equipat i excursió.
Recomanable portar frontal per travessar les grutes.
Aquesta via ferrada és un camí militar que ens apropa a les construccions defensives d'aquesta part d'Europa, podent observar els passos i les defenses que es déiem.
El primer tram de la ferrada és el més complicat, sense ser-ho, i després es suavitza.

Sortim d'Arabba en funicular i pugem fins el final.
Allà, caminem cap a l'esquerra, tal i com sortim del funicular, i iniciem la ferrada.
Les vistes són espectaculars.
Podem pujar o evitar la pujada a una agulla amb dos cables de vida. L'ascens es fa pel de l'esquerra i el descens pel de la dreta.
Es continua atravessant curioses grutes excavades a la roca i finaliza en el refugi no guardat.
Des del refugi, si ho desitgem ( en aquest track hi és), es pot pujar al cim per contemplar les vistes de 360 graus que valen la pena. S'inicia l'ascens des del camí que surt a l'esquerra del refugi i que conmença amb un cable de vida per ajudar-se a l'inici.
La pujada al cim es fa en uns 10 o 15 minuts màxim.
Al baixar del cim, agafem el camí que es dibuixa cap a baix i comença amb escaletes. Hi ha algun petit tram amb cable de vida per ajudar-se en el descens
Hem de seguir la ruta 699 cap a Arabba i/o la "ruta ecològica" senyalitzada amb un punt groc i vermell.
En aquest track, s'ha retallat una hora de baixada respecte al que indica el retol perquè hem barrejat ambdues rutes.