Turó de l'Escletxa, circular per la via ferrada

Photo ofTuró de l'Escletxa, circular per la via ferrada Photo ofTuró de l'Escletxa, circular per la via ferrada Photo ofTuró de l'Escletxa, circular per la via ferrada

March 2, 2016
March 2016

•   4.3 1 review

near Castellbell i el Vilar, Catalunya (España)

Breu sortida per fer el Turó de l'Excletxa, del llistat dels 100cims de la FEEC, aprofitant per pujar per la nova instal·lació de via ferrada a les seves proximitats.

Deixem el cotxe a un revolt de la carretera amb una bona esplanada. D'allà comencem baixant per un sender direcció al cementiri. Després haurem de creuar un pont sobre les vies del tren, i per un túnel sota la C-16. Anem seguint la pista que fa el track, fins que arriba un moment que a un revolt veurem unes fites i ens hem de dirigir per un caminet desbrossat cap a la cinglera, on trobarem la curta ferrada. Uns 30min des del cotxe, amb calma.

La via ferrada és molt curta, consta d'unes 20 grapes i supera uns 10m de desnivell. Tot i així, al ser totalment vertical, és obligatori portar l'equip de via ferrada. A dalt hi ha un bon mirador i diverses instal·lacions de ràpel.

En 15min més arribem al cim del Turó de l'Escletxa. Tornem per un altre camí fent una circular, en menys de tres quarts fins al cotxe. Per allargar una mica més la sortida (30min), rodegem i pugem el Turó de les Casetes.