Pasarel·les d'Alquézar

April 21, 2022
April 2022

near Alquézar, Aragón (España)

Curta ruta prop d'Alquézar, sense cap mena de pèrdua ni dificultat, però amb un paisatge molt bonic: el congost del riu Vero al seu pas per Alquézar.

La ruta comença al costat de l'Ajuntament d'Alquézar, on hi ha un cartell informatiu i un parell de vigilants controlant l'entrada (cal fer reserva prèvia a la web de l'Ajuntament ).

Allà comença una baixada a través de trams d'esglaons tallats a la roca, escales més amples, rampes de fusta i de terra... Cal vigilar alguns trams, sobretot si ha plogut, ja que poden ser relliscosos. Arribem a una zona més plana, on hi una de les dues úniques bifurcacions del camí: un petit trencall que, a 150 metres, ens porta a la Cova de Picamartillo, encaixonada en un meandre del Vero.

Un cop visitada reculem fins al trencall i pugem a la zona pròpiament dita de passarel·les, que ressegueixen el riu Vero, deixant-lo sempre a mà esquerra. Anem seguint el curs del riu (hi ha un tram sense passarel·les, prop de l'antiga edificació que ha anat canviant d'usos al llarg del temps (molí, central hidroelèctrica...)), fins que arribem a l'única escapatòria de la ruta, que només hem d'agafar en cas de necessitat extrema (així ho marca el cartell).

Seguim recte i per un últim pont espectacular, sortim del recorregut de les passarel·les, arribant a un mirador sobre tot el poble i part de la Serra de Guara. Ara ens queden 700 metres fins al poble (i 100m de desnivell), i uns quants més si volem fer la ruta circular.

Ruta molt maca, indicada a qualsevol època de l'any (té ombra a l'estiu), tot i que és important reservar abans, ja que el poble és molt turístic. I, si teniu la mala sort d'agafar un grup gran al davant, armeu-vos de paciència, ho tindreu difícil per avançar-los.

PictographInformation point Altitude 2,052 ft

Inici

Punt on comença la ruta. Hi ha un panell informatiu i dues persones que controlen el pas (el preu és d'un euro per federats, 4 euros per la resta del públic) i fan una petita xerrada informativa

PictographCave Altitude 1,683 ft

Cova de Picamartillo

Petita cova que es troba a l'altre cantó del riu. En funció del nivell i cabal del riu, ens hi podem apropar, mullant-nos el peus.

PictographRisk Altitude 1,702 ft

Tram de passarel·les

Inici del tram pròpiament dit de passarel·les, penjades sobre un petit congost. Passarel·les metàl·liques en molt bon estat, sempre amb una barana al costat