Photo ofParcent-Sender Voltes-Ferrata Penya Llisa-Coll de Rates-Penya del Carrascal-Tossal Alpolupi-Font Foia Photo ofParcent-Sender Voltes-Ferrata Penya Llisa-Coll de Rates-Penya del Carrascal-Tossal Alpolupi-Font Foia Photo ofParcent-Sender Voltes-Ferrata Penya Llisa-Coll de Rates-Penya del Carrascal-Tossal Alpolupi-Font Foia

January 1, 2024
January 2024

near Parcent, Valencia (España)

Amb motiu de la inauguració de la nova via ferrada de Parcent vam decidir d'anar a fer-la però afegint una excursió per la Serra del Carrascal. Vam pensar que fer només la ferrata era una activitat massa curta, així que vam fer una fantàstica excursió per la serra, ara si només voleu fer la ferrada l'opció és fàcil, aparqueu al mirador del Coll de Rates i allà trobareu totes les indicacions per realitzar la via ferrada de la Penya Llisa.
Eixim de Parcent agafant el sender PR-CV 158 o ruta de les Fonts. Passem el Pou d'Assagador i seguim fins al sender de les Voltes. Després arribem a una cruïlla i agafem el desviament cap a la dreta que ens deixa en l'inici de la via ferrada Penya Llisa, una K3 amb una desplomada suau però constant, hi han moltes grapes que ens facilita la progressió. La ferrata acaba en el conegut mirador del Coll de Rates. Si no voleu realitzar la ferrata podeu seguir el sender sense pèrdua i arribeu al mateix mirador. Creuem la carretera CV-715 i continuem pel sender fins al Coll de Rates, ací girem cap a la dreta caminant per una bona pista. En un punt determinat agafem el sender que va pujant per la carena de la muntanya. Passem el Tossalet dels Diners, la caseta de guaita de prevenció d'incendis fins al cim de la Penya del Carrascal (995 m). Seguim per la carena fins al Tossal d'Alpolupi i a partir d'ací comencem la baixada per tornar cap al poble. En la baixada passem pel Pouet de la Mina de Ferro, la Cova dels Coloms i la Font de la Foia. Des de la font caminem per camins i pistes fins al punt d'inici. Fantàstic recorregut amb vistes sensacionals de la Marina Alta i la Marina Baixa.

PictographIntersection Altitude 856 ft

PictographFountain Altitude 842 ft

PictographTree Altitude 866 ft

Garroferes monumentals.

Cruïlla.

Inici via ferrada Penya Llisa.

Coll de Rates.

Tossalet dels Diners.

Pista a caseta de guaita de prevenció d'incendis.

Sa Penya des Carrascal (995 m).

Tossal d'Alpolupi.

Panoràmica des de cingle.