Fígols: Via ferrada Roca Narieda

July 7, 2020
July 2020

near Coll de Nargó, Catalunya (España)

Via ferrada de nivell K4.

Té un primer tram de nivell inferior amb un únic pas complicat a l'inici, encara que ens el podem saltar si agafem la variant de l'esquerra (K2). Al cap d'uns 20 minuts hi ha una escapatoria i des d'aquí fins al final no hi ha cap altra.

Aquest segon tram es més esportiu i més exigent. Sense tenir cap pas difícil, l'esforç es va acumulant, ja que és molt vertical. Té varis ponts i una escala de cargol vertical força espectacular. A més, durant el recorregut hi ha varies plataformes on descansar.

Aquest segon tram dura unes 2 hores i la tornada una altra hora més.

A finalitzar la ferrada, hem de seguir pujant fins arribar a un pal indicador, on hem de seguir recte i comença la baixada. Des d'aquí, hem de seguir les marques grogues. Més abaix, anirem creuant la pista per fer drecera, fins a un pal indicador on, si seguim recte anirem al poble de Fígols i si girem a l'esquerra tornem a l'inici de la ferrada.

Per més detalls: https://www.rocjumper.com/via-ferrata/roca-narieda-figols-alinya/

Aparcament a la carretera

Inicia de la via

Tenim una variant més fàcil (K2) a l'esquerra.

Final tram inicial - Escapatòria

A l'esquerra tornem al cotxe, a la dreta continuem per la ferrada amb el segon tram.

Final de la via

Seguir recte

Direcció "Aparcament de Fígols"