Alboi-Via Ferrada L'Aventador-Penya Alta-Sender Andalusa

Photo ofAlboi-Via Ferrada L'Aventador-Penya Alta-Sender Andalusa Photo ofAlboi-Via Ferrada L'Aventador-Penya Alta-Sender Andalusa Photo ofAlboi-Via Ferrada L'Aventador-Penya Alta-Sender Andalusa

March 11, 2021
March 2021

near Alboy, Valencia (España)

Excursió amb via ferrata. Eixim des de la Font d'Alboi (Genovés) pel sender que transcorre vora les vies del ferrocarril i que una mica més endavant hem de creuar. Baixem a la riba del riu Albaida i seguim el sender fins al paratge de la Cova Negra. Agafem un camí de terra que puja cap a la Penya de L'Aventador. Als peus de la paret ens equipem per fer la via ferrada. Està catalogada de K3 i de moderada dificultat però cap al final hi ha un pas una mica complicat que la converteix en difícil. Les grapes estan molt separades i de vegades hem de fer servir els forats de la paret. Una vegada superada la ferrata continuem per dalt de la serra fins assolir el cim de Penya Alta. Seguim per tota la carena de la serra fins a una pedrera d'excavació abandonada. Baixem per la pista fins a la capçalera del Barranc del Llop i seguim la PR-CV 193. Tornem per pista asfaltada que trobem més avall que després de passar una urbanització arribem al punt d'inici.