101. Senderisme en tren: volta per Montblanc i VF Feixa del Colom (opcional)

Photo of101. Senderisme en tren: volta per Montblanc i VF Feixa del Colom (opcional) Photo of101. Senderisme en tren: volta per Montblanc i VF Feixa del Colom (opcional) Photo of101. Senderisme en tren: volta per Montblanc i VF Feixa del Colom (opcional)

4 hours
January 2, 2015
December 2014

near Montblanc, Catalunya (España)

LA TRAVESSA

Caminada pels voltants de Montblanc amb la possibilitat OPCIONAL de fer la Via Ferrada de la Feixa del Colom. Es pot fer la ruta circular sense necessitat de fer la via ferrada.

L'itinerari creua la ciutat de Montblanc, fet que ens dona peu a conèixer aquesta espectacular vila emmurallada, capital de la Conca de Barberà.

A part de la possibilitat de fer la VF la ruta té l'al·licient de visitar l'ermita de Sant Joan, al capdamunt del qual hi ha un excel·lent mirador de tota la comarca, amb especial interès de les serres de la Guixera i de Miramar.

VIA FERRADA (opcional)

La Via Ferrada és d'iniciació, apte per a nens. Tot i així, cal emprendre-la sempre amb el material tècnic específic: casc, arnès, dissipador i bagues d'ancoratge.

Podem fer l'excursió sense haver de fer la VF, ja que tan l'inici com el final de la VF es fa des de la pista que seguim en l'excursió.

ATENCIÓ: la VF fa un bucle en el seu recorregut, creuant-se a mig camí. Per seguir-la encertadament cal fer un fàcil recorregut, que nosaltres, sense saber-ho, vam fer en un principi malament. No és cap complicació. Cal estar atents i fer:

1. A mitja pujada del tram inicial trobem una sabina i uns esglaons que venen per l'esquerra. Pugem recte fins dalt de tot del cingle.
2. Un cop dalt del cingle, anem a l'esquerra seguint un corriol marcat amb fites que ens porta fins una cadena.
3. Baixem per la cadena fins una escala metàl·lica que dona accés a la Feixa del Colom.
4. Seguim la Feixa, primer a peu, després pel tram més aeri de la VF.
5. Anem a parar a la sabina. Seguim a ponent caminant per la Feixa del Colom fins a trobar la cadena de baixada que condueix al final de la VF

ELS TRENS

- ESTACIÓ DE SORTIDA/ARRIBADA: Montblanc (Rodalies). Estació de Rodalies de Catalunya. Es troba a l'extrem de llevant de la capital de la Conca de Barberà. Disposa de taquilles i bar.

Podeu consultar tots els horaris a:

- Rodalies de Catalunya

Esplanada (pal indicador)

Dalt del cingle

Rasa Mas del Bulló

Trencall camí de la Pasquala

Ermita de Sant Joan

Estació de Montblanc

Final de la VF

Cruïlla amb el final de la VF