Vilafranca del Penedès - Calella

November 15, 2021
November 2021

near Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

Vilafranca del Penedès - Calella

========================================================================

Visitar Vilafranca és sempre una experiència estimulant i agradable; us hi trobareu bé i descobrireu una cultura diferent: la cultura del vi, impregnada en carrers i places, en la seva activitat, i, en definitiva, en la seva personalitat. Durant tot l’any es pot visitar Vilafranca i trobar-hi una fira, una festa, un esdeveniment, que acostuma a tenir una arrel tradicional i que assegura als participants, entre d’altres coses, un bon entreteniment.

Podeu començar la vostra estada a Vilafranca visitant el VINSEUM, Museu de les cultura del vi de Catalunya, per tal d’endinsar-vos en aquest món del vi. Per obrir la gana podeu seguir una de les rutes de les quals disposa la ciutat, la modernista o la medieval. Totes dues us portaran per la història de la ciutat.

I a l’hora d’entaular-se, Vilafranca disposa d’una gran variada oferta de bars i restaurants on podeu dinar acompanyats d’un bon vi de la DO Penedès o un bon Cava.

Després de dinar, podeu anar a un dels cellers de la vila per tal de veure com s’elabora el vi i tastar-ne algun i si voleu una estona de tranquil·litat visiteu el cementiri patrimonial. Abans de marxar no deixeu de fer una ullada al comerç de la vila, on trobareu una àmplia oferta de productes locals.

=======================================================================

Calella

Al segle XVI, a Roma, un cartògraf inclou per primera vegada el nom de Calella a un mapa de la Península. Però la nostra història comença molt abans (hem trobat restes romanes a Calella del segle I aC). Al segle XI teníem dues capelles, l’any 1101 un testament documenta el nom Calella per escrit i el 1327 ja celebràvem mercat. El comerç ultramarí i la indústria tèxtil ens van fer créixer a l’edat moderna fins a arribar als anys seixanta del s.XX, quan el turisme i l’activitat comercial esdevenen les nostres principals activitats.

========================================================================

Badalona

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Dec 12, 2021

Una ruta bien agradable que también merece ser valorada, gracias Josep por compartir el trazado.

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Dec 12, 2021

Molt agraït pel comentari i valoració de la ruta.