Volta al Tossal de Maçaners

August 19, 2019
August 2019

near Maçaners, Catalunya (España)

Maçaners es un petit poble de l'alt Berguedà que depèn del municipi de Saldes. Es el poble que té la millor vista del Pedraforca amb la seva característica forma d'enforcadura.
Aquesta ruta circular comença i acaba a la Font Vella de Maçaners , tot i que el punt d'inici també podria ser a l'antiga carretera de l'Obaga a prop de l'Hostal Pedraforca y de la Masia "el cruse" . Aquesta carretera neix a la esquerra de la B-400 anant de Maçaners a Saldes , poc despres d'un característic mirador ( 2ón waypoint ).
Es tracta d'una ruta ideal , tant per fer-la com a senderista , com per iniciar-se en el món de les curses de muntanya ( Trails ) , ja que es un cercle de 10 km amb un desnivell positiu de 400 mts.
A les dades del track consten nomes 8 km perque l'app va deixar d'enregistrar l'últim tram.
El recorregut s'enfila al Tossal de Maçaners des de la carretera de l'obaga i torna a baixar a la mateixa carretera uns 2 km mes enllà.
Té 2 punts d'interés panoràmic , el Grau dels Rucs i el Grau de la Bonica , es tracten de 2 mirador naturals de pedra on val la pena fer un stop per a contemplar el paissatge.
Si considerésim el punt d'inici , la trifurcació que hi ha a la carretera de l'Obaga a l'alçada de la Masía "el Cruse" ( 3er waypoint ) al cercle sería d'uns 8 km.

Font Vella de Maçaners

S'hi arriba, creuant el poble de Maçaners des de la plaça principal que et trobes només arribar tocant a la B-400 (plaça del Cadí ) i girant a la esquerra al final del poble.

Mirador del Pefraforca ( Maçaners )

Excel.lent mirador a la dreta de la B-400 , uns 200 mts passat Maçaners. Atravessarem la B-400 a aquest nivell

Trifurcació ( Rest ' el Cruse ' )

Agafarem el camí de l'esquerra que comença a pujar

Seguir recte

Rétol ' El Tossal ' ( dreta )

Abandonem la pista forestal i girem a la dreta , el camí es transforma en corriol ascendent amb marques de sender local ,verdi-blanques.

Gir a la dreta

Atents perque el nostre corriol verdi--blanc gira a la dreta , tot i que sembla que hagi d'anar recte perque el camí es transforma en una pista que no hem d'agafar.

Dreta de nou

Novament , el camí s'enxampla i sembla que hagim d'anar rectes , però hem d'estar atents a les marques i a una fita que marca que el corriol se'n va cap a la dreta

Grau dels Rucs

1é punt d'interés panoràmic. Vistes espectaculats del Pedraforca en primer pla i de la Serralada del Moixeró al fons destacant els cims del Comabona , Penyes Altes , Tossa d'Alp i Puigllancada.

Collada dels Prats

El corriol arriba a una pista forestal que resseguirem cap la dreta uns 200 mts fins endinsar-nos de nou al bosc

Arbre amb marques ( gir a la dreta )

Ens adinsem de nou al bosc a la nostra dreta i resseguim el corriol , que deixa de pujar i es dirigeix cap el Grau de la Bonica.

Vistes des del Grau de la Bonica

2ón Mirador natural i rocós del recorregut on es pot gaudir d'una panoràmica excel.lent . Comte amb les esquerdes de les roques !!

Grau de la Bonica

Iniciem la baixada pel grau i anirem resseguint el corriol verd-i-blanc que descendeix de manera molt empinada , creuant dues pistes en construcció que no hem d'agafar. Una mica abans d'arribar a la carretera de l'Obaga passarem pel costat del Camping "Mirador del Pedraforca " a la nostra esquerra i l'hostal Ca l'Andreu a la nostra dreta.