Visita Andorra Ruta Trail: Circuit mitja distància Refugi de Claror (Escaldes-Engordany)

June 16, 2021
October 2018

near El Barri, Escaldes-Engordany (Andorra)

Iniciarem el recorregut a l’Oficina de Turisme d’Escaldes-Engordany, i remuntarem el carrer per la vorera, on trobarem la Font del Metge, d’aigua termal. Poc després girarem a la dreta ja per carrers empedrats, i després de fer un tram curt per la carretera fins trobar el rètol “Camí de la Muntanya”, iniciarem l’ascens per camí empedrat, molt ombrívol, que coincideix amb el GR i ens farà travessar amb precaució la carretera de La Comella. Seguirem pujant constantment i sempre per camins ben fresats paral·lels al Riu Madriu, fins a les Bordes d’Entremesaigües, on girarem a la dreta per travessar el pont del mateix nom i entrar a la Vall de Claror.

Sempre per sender al costat del Riu de Perafita, i en pujada sostinguda, arribarem a la cota 2.050 m, on un prat on veurem un rètol indicador, que seguirem a la dreta direcció Refugi de Claror. Creuarem el riu per unes pedres, encara dins del bosc, per seguir els punts grocs que ens portaran a travessar el Riu de Claror i ja per prat, remuntarem fins al Refugi de Claror. Arribats al refugi, val la pena girar la vista enrere i divisar la magnífica vista que tenim des d’aquí. Al lateral de l’edifici trobarem una font, i des d’aquest punt veurem el sender que segueix remuntant la vall, amb tendència a girar a l’esquerra, fins al Port Negre, punt fronterer amb Catalunya.

Arribats a l’ampla collada girarem a l’esquerra per pujar per la carena fàcil fins al Pic Negre d’Urgell, i arribarem al punt més elevat de la ruta, el Pic de Munturull o Torre dels Soldats, de 2.759 m. Al punt geodèsic, i amb vistes als Estanys de la Pera, seguirem la carena que ens baixarà fins al Coll de Claror. Aquest tram el farem amb precaució. Al petit coll, trobarem una fita i girarem a l’esquerra per un pedruscall, primer amb forta pendent on salvarem el desnivell més gran, i tot seguint les fites i pistes anirem al costat del Riu de Claror, fins arribar a un punt on veurem, alçat, el refugi que hem passat anteriorment. En aquest punt girarem a la dreta per seguir el sender GRP, que es tornarà a endinsar al bosc fins al Refugi de Perafita, després de superar una petita collada i l’Estany de la Nou.

Passarem per davant del refugi fins a un rètol indicador, on agafarem el camí de la dreta per iniciar un ràpid i espectacular descens sense cap dificultat tècnica fins a les Bordes de Ramio, o després de travessar el Riu de Madriu, punt on recuperarem el GR i girarem a l’esquerra per arribar ràpidament a les Bordes d’Entremesaigües. Des d’aquest punt desfarem el primer tram de la ruta, sempre en baixada, que ens portarà sense pèrdua a entrar de nou als carrers del poble per arribar còmodament al punt de sortida, l’Oficina de Turisme.

AIGUA: Escaldes Engordany, Font d’Entremesaigües km 3,6, Font Refugi de Claror km 8.