Visita Andorra Ruta Trail: Circuit de mitja distància tosa del braibal (Escaldes-Engordany)

June 16, 2021
October 2018

near El Barri, Escaldes-Engordany (Andorra)

Iniciarem el recorregut davant de l’oficina de turisme d’Escaldes-Engordany. Començarem a pujar ràpidament, amb intensitat, fins a endinsar-nos en el GR, que ens farà descobrir sense treva les bordes d’Entremesaigües, primer, i de Ràmio, poc després. En aquest punt, farem un gir a l’esquerra per seguir pujant, ara en direcció al coll Jovell.

Des del coll, seguirem els punts grocs del camí que, endinsant-se al bosc en forta pujada, no ens donaran cap treva fins a sortir del bosc, moment en el qual ja visualitzarem al fons el cim de la tosa. Els darrers 200 m de desnivell els farem per prat alpí, amb alguna zona de blocs que no ens oferiran cap dificultat.

La tosa del Braibal és un cim privilegiat, amb unes vistes de 360˚ realment espectaculars. En aquest punt iniciarem el sector més delicat del recorregut, sense cap perill si seguim el track, i anirem trobant sempre fites de pedres o punts grocs que, tot i que en aquest sector estan més separats, ens serviran de guia en els trams on no hi ha camí evident.

Acabarem la carena al coll dels Agols, des d’on remuntarem fins al cap dels Agols per iniciar el descens als estanys Forcats, un espectacular conjunt de llacs que anirem passant a dreta i esquerra.

Aquest és un sector de petites ondulacions en el qual no tindrem un camí evident perquè bona part del temps correrem per trams de prat, fins a veure davant nostre el renovat refugi de l’Illa, al qual no arribarem perquè abans ens creuarem amb el GR, que agafarem a l’esquerra en baixada i a través del qual descobrirem nous estanys i la Vall del Madriu, per on realitzarem un ràpid descens.

Aquesta vall, protegida per la UNESCO, ens farà gaudir de valent, ja que trobarem diferents refugis lliures durant el recorregut, sempre en paral·lel al riu Madriu, a on ens podrem refrescar en diferents ocasions.

Així, retornarem a Ràmio, en baixada, des d’on desfarem el camí de pujada per arribar de nou al punt inicial.