Visita Andorra Ruta Trail: Circuit de mitja distància bony de la pica (Andorra La Vella)

1975
June 16, 2021
May 2019

near Santa Coloma, Andorra la Vella (Andorra)

La via d’accés al cim pot acumular neu fins ja ben entrat el mes de juny. Travessarem el torrent per la llera i evitarem fer el recorregut després de períodes de pluges fortes.

Iniciarem el recorregut a l’església de Santa Coloma i seguirem el GR pels carrers d’aquesta població fins a arribar al panell que ens dona accés a la via ferrada. Trobarem punts grocs que ens acompanyaran durant tot el recorregut.

Tot el sender es fa en forta pujada, sempre per camí ben fressat; si seguim els punts grocs i el track, arribarem a travessar el torrent. En aquest punt, deixarem els arbres enrere i ja veurem la via davant nostre. Sense cap descans, el pendent anirà guanyant inclinació fins a trobar-nos ben endinsats en la via. En algun punt ens haurem d’ajudar de les mans, a causa del terreny esmicolat, i arribarem a la collada que ens dona accés a la darrera pala fins a coronar el cim, a 2.402 m d’alçada. Als nostres peus veurem el poble d’Os de Civís, a Catalunya.

Desfarem el darrer tram i baixarem amb precaució la primera part de la via, fins al punt a on les senyalitzacions del GRP ens faran girar a la dreta, en un tram en el qual les cadenes ens donaran seguretat.

Aquí, iniciarem el descens fins al nucli d’Aixàs, a on remuntarem una petita collada per tornar a baixar ràpidament pel bosc pel vessant de Santa Coloma, població a la qual arribarem fent les ziga-zagues del camí. Retornarem al punt inicial pel carrer Major, que ens deixarà a la mateixa església de Santa Coloma.

AIGUA: Font al camí (km 2) / Font de l’Esquerola (km 12) / Font de l’Abeurador (km 14).