Vilaverd Skyrace 2022

January 18, 2022
January 2022

•   3.7 1 review

near Vilaverd, Catalunya (España)

Prenem sortida de la població que pren nom la cursa, deixarem enrera el poble i a través de camins i pistes forestals anirem guanyant metres d’alçada, aquests primers km’s serviran per estirar la cursa i per donar ales als més corredors, un cop trobem el primer avituallament tindrem uns metres més per afrontar el primer desnivell dur, estem accedint a la part superior de la serra de les Guixeres, aquí tindrem un continuat puja baixa de zones rocoses, vegetació seca i agressiva, i trams exposats en algun punt. la carena sempre tendeix a baixar fins que ens deixa en una pista forestal per fer una nova pujada per coronar el Puigcabrer i la Torre del Petrol. Ara si, una baixada sense masses sorpreses tot i que ben distreta en porten al poble de La Riba, l’altre centre neuràlgic de la cursa, segon avituallament i tall horari de la skyrace.

Aquí arranca el segona dels tres bucles, demostrant la verticalitat del poble a través del carrer central ple d’escales, un cop dalt, a la esquerra agafarem un senderó que segueix pujant en busca del Castell Dalmau Puig de Marc a través del portell de l’Alzina, Un cop coronem amb el seu mas en ruïnes, afrontarem una baixada de terreny molt còmode i ràpid que posaran a proba les cames després de tant terreny exigent. Aquesta baixada ens deixa al peus de la Mare de deu de Gràcia i al tercer avituallament.

Arranca el tercer i últim bucle, creuem el riu Brugent, en aquest espai normalment pràcticament sec i afrontem una bona pujada a peus del sector d’escalada Penya Roja, sector molt important i conegut de l’escola de la Riba. Aquest es la última pujada llarga de la cursa, ara tenim per davant la cresta de el cingle de les Garrigues i el de les Roques Caigudes on tornarem a desafiar la nostra tècnica afrontant cordes en algun flanqueig i descens, pasos aeris i grimpades. Com a la de les guixeres es un terreny força lent, però que un cop acabem només ens quedarà girar a l’esquerra per agafar una pista forestal de baixada que ens porta a les masies de Vilaverd i finalment al poble. ENHORABONA ETS FINISHER DE LA SKYRACE VILAVERD

• Photo of CLIMBER76
    CLIMBER76 Aug 7, 2022

Ruton! Soc de La Riba i no podia deixar de fer-la passant pel meu poble i per Vilaverd m'ha encantat, us heu currat una ruta de la ostia 👏👏👏😊🔝

CLIMBER76 Aug 8, 2022

Ruton! Completa amb bones vistes de l'alt camp i de la conca, pujades, baixades, zones tecniques, divertida!

• Photo of Gabrielrka
    Gabrielrka Oct 17, 2023

Bon dia,
    Vull anar aquest cap de setmana a descobrir aquesta zona. Sabeu es pot fer sense problema? No se si passa per alguna propietat privada o similar.