Velòdrom - Can Coll - Font Vella - Font Nova - Can Catà - Can Lloses

Photo ofVelòdrom - Can Coll - Font Vella - Font Nova - Can Catà - Can Lloses Photo ofVelòdrom - Can Coll - Font Vella - Font Nova - Can Catà - Can Lloses Photo ofVelòdrom - Can Coll - Font Vella - Font Nova - Can Catà - Can Lloses

2 hours
February 24, 2019
February 2019

near Horta, Catalunya (España)

Ruta des del Velòdrom fins tota la part baixa de Cerdanyola , baixant fins Can Coll i tornant per Can Catà i Can Lloses. Per aquesta zona baixa de Cerdanyola hi ha bastants trams de pista ( sobretot entre la Font Vella i Can Lloses), però la resta ha estat feta seguint el màxim de corriols possible.
Comencem al Velòdrom i seguim el corriol direcció la carena i la carretera de les aigües. A mig camí trobem la Font de la Marquesa ( raja aigua sempre i no hi ha cap rètol que digui que no és potable com passa en moltes altres fonts). Per aquesta font tornarem a passar de baixada. Pugem per la part esquerra cap amunt perquè tot i ser més llarg el recorregut fins la carena, l’ ascens és més suau i corrent es nota.
Ja a la carena, travessem el pont per sobre la carretera de Cerdanyola i seguim la carretera de les aigües uns metres fins la desviació pels corriols de l’ Infern ( petit i gran). Quan ens trobem amb la pista anem a la dreta fins un encreuament de pistes en que agafarem la que indica direcció Can Catà. Una mica més endevant comença un corriol a l’ esquerra que ens portarà a Can Coll.
Des d’ aquí enllacem amb una pista que indica Can Catà, però als pocs metres ens desviem per un corriol a l’ esquerra cap al Puig de la Guàrdia . A l’ arribar a un encreuament de corriols, cal anar per un que baixa lleugerament a la dreta tal i com es veu a la foto. Jo al principi vaig seguir recte però vaig haver de desfer el camí doncs el corriol anava allunyant-se cap a Cerdanyola. Vigileu en aquesta bifurcació si seguiu la ruta i desvieu-vos quan toca.
Arribem a una pista on creuem el Torrent I pocs metres després agafem un corriol a la dreta que puja cap al Turó fins enllaçar amb una nova pista. És a partir d’ aquest punt i fins Can Lloses que el recorregut és per pistes. De totes maneres és una zona molt boscosa i bonica.
Seguint les indicacions, arribem a la Font Vella, amagada en un revolt. Continuem cap a la Font Nova, que és un lloc impressionant, amb una mena d’ amfiteatre, una taula de pedra molt gran i diferents construccions destinades al transport de l’ aigua.
Desfem una mica el camí, i quan trobem un pont de pedra a la dreta ens desviem seguint les indicacions de Can Catà. A l’ arribar a Can Catà hi ha una tanca que ens barra el pas, i hem d’ accedir a la pista que va pujant cap a la dreta a través d’ un curt corriol a l’ esquerra.
El tram de pista aquí és uns mica llarg i no tan distret com l’ anterior . Seguim les indicacions cap a Can Lloses. En una corba del camí entrem un altra cop cap als corriols direcció el Torrent de Sant Iscle. Just després d’ una petita font ens desviem per un corriol a la dreta i anem pujant fins una pista que seguirem uns metres a la dreta fins començar un corriol a l’ esquerra que ens portarà a la carretera de les aigües que seguim poca distància direcció Llobregat fins creuar la carretera de Cerdanyola a Can Juanco.
Baixem pel corriol de l’ altra costat de la carretera que va fins a la Font de la Marquesa. Continuem baixant, però enlloc de creuar el pont més a baix cap al Velòdrom, seguim el corriol fins al barri de la Font del Gos, i des d’ aquí al Velodrom.

PictographPhoto Altitude 591 ft

PictographPhoto Altitude 876 ft

Direcció Forat del Vent

PictographPhoto Altitude 968 ft
Photo ofEnllacem amb un tram de pista cap a Sant Iscle de les Feixes Photo ofEnllacem amb un tram de pista cap a Sant Iscle de les Feixes

Enllacem amb un tram de pista cap a Sant Iscle de les Feixes

PictographPhoto Altitude 919 ft

Corriol a l’ esquerra direcció el Turó d’ en Fotjà

Creuem la carretera de Cerdanyola i baixem pel corriol