Ultra Trail Comtes d'Erill 2014

Experts only
September 8, 2014
September 2014

near el Pont de Suert, Catalunya (España)

Ultra Trail dels Comtes d'Erill' 14 - 82 km 5200 m+

Bueno, ha passat un any des de la 1ra edició on vaig participar i acabar després d'entrenar bastant i estar més fort i en forma del que estic aquest any. No sé què em passa pel cap i aquest any va i m'inscric... estic boig. No estic preparat, ara visc a la ciutat i surto només a trotar pel passeig marítim al sortir de treballar a la nit i algun diumenge per la tarda alguna sortideta per la serra d'aquí el Maresme. Tanco els ulls i m'inscric, no hi ha marxa enrere, cap al Pont de Suert !

Aquest any sembla que hagi d'anar tot de cara. la sortida és a les 7h (1 hora abans que l'any passat) i a més la cursa s'ha avançat més d'un mes, (6 de setembre i l'any passat va ser el 12 d'octubre) amb això tenim aconseguim unes 3h més de llum. La part negativa que jo arribava de tot l'estiu de rascar-me les caniques saltant de festa major en festa major i arribava el dilluns anterior de 10 dies de vacances de ruta per França inflant-me de formatge, foie i cervesa, arribar i PAM! un ultra!

113 Inscrits quasi el triple que l'any passat! Aquest any la UTCE està dins la lliga de la FECC i fa augmentar corredors. Se'n presenten 109 dels quals només arriben a meta 60. Quasi la meitat NO arriben ja sigui per abandonament o perquè no arriben al temps màxim de tall de controls. La gent no sap on s'inscriu i es pensa que és un passeig.... ja, ja i ja. No he fet cap altra ultratrail però us asseguro que és dura, molt dura.

En fi, 7h matí i sortidaaa !! Aquest cop a la sortida més tranquil. Fem un grupet amb el Percha, Bernat Gordun, Ernest Fargues i un altre de Zaragoza. Estan forts...A veure quan dura el grup. Anem junts fins a Barruera i encarem la primera pujada forta el coll de Basco, es fa dur. Baixada ràpida i Erill, Boí i Taüll. A Taüll jo ja vaig tocat i no tinc clar si acabaré la cursa. Seguim i abans d'arribar a pistes d'esquí ja els he perdut i no els atraparé més en tota la cursa. Així que fins a meta correré en soledat. De 11h a 23h 12 hores sol.Arribo a Ginebrell per encarar la pujada del Corronco i a munt. Cim del Corronco i baixada ràpida cap a Irgo ja portem 50 km. Punt clau. Si estàs sencer aquí arribaràs a meta, sinó prepara't. Baixada forta i pujada per arribar a Gotarta, allí estan els companys Marc Latorre, Miguel Lucas i Antonio Morilla donant ànims que s'agraeixen. També estaven a l'ermita d'Irgo.
Cap a Erill Castell sembla pla però tot fa pujada, estic cansat, vaig sol, no hi ha ningú... arribo a Erill Castell i va, baixada i la pujada a Peranera es fa eterna. Són les 18h, km 62 de cursa i vaig tocat. És aquí on comença la cursa de veritat, al km 62.Aquí l'any passat ja era fosc, ara tinc encara 3h de llum i les he d'aprofitar. Pit i collons. Pujada i direcció Viu de Llevata. 13 km que es fan eterns. Pujades caminant ràpid, baixades corrent i les "rectes" intentar correr a 5:30min/km. Tot puja no te res de pla, es veu Viu però mai arriba tot puja, ahhh. Arribo a viu i per fi avituallament, descans per encarar els últims 13 km. Es comença a fer fosc, frontal i collons. Pujada al coll de Sant Roc i ja de nit baixada. Els quadríceps es mouen sols, moltes rampes, molt dolor a les cames, molt. Montiberri i allí tinc el super Eloi Porté de voluntari que em dona ànims. 8 km i meta!
Cap a vall i em cago en les escaletes de la font de la mena! deu meu això és etern... arribo a la Piscifactoria i allí foto la esprintada de la meva vida, deu meu que dur arribar a la Confraria!
I per fi.... arribo a la meta! Sóc finisher! Allí està Percha, Miguel Lucas ... 15:52:01h He fet 40 minuts menys que l'any passat! la òstia! Posició 31 de 60 finishers just la meitat.
L'ultim corredor arriba amb 18:59:h ! a un minut de tancar meta..

No sé com collons he acabat i amb 40 minuts menys que l'any passat, l'orgull, els nervis, el córrer a casa, el conèixer la cursa i el territori, el haver-la fet ja.... tot ajuda. Felicitats a tots els finishers en especial a Percha, Bernat i Ernest i a tots els que ho han intentat i no ho han aconseguit, un altre any serà. I gràcies a tots els voluntaris de la cursa del CEV, CEAR i Port de Suert que anaven animant a cada avituallament.

En resum la 1ª marató és més alpina i salvatge i la 2ª marató és molt més tècnica i corredera per dins de bosc, per qui encara pugui córrer.
Però així en gerenal és tota dura del km 1 al 82 !

Fins l'any que ve Comtes d'Erill !!