Photo ofTrinitat Vella, Poblats de Puig Castellar i de Les Maleses, Sant Cebrià, Montcada i Trinitat Vella. Photo ofTrinitat Vella, Poblats de Puig Castellar i de Les Maleses, Sant Cebrià, Montcada i Trinitat Vella. Photo ofTrinitat Vella, Poblats de Puig Castellar i de Les Maleses, Sant Cebrià, Montcada i Trinitat Vella.

September 3, 2013

near Sant Andreu de Palomar, Catalunya (España)

Pugeu pel camí del Bosc Llarg que comença a Santa Coloma de Gramenet direcció la font de l'Alzina, la deixeu enrere i seguiu pel mateix camí, molt més endavant trobareu un corriol, el pugeu, fins arribar a un camí de terra que ve del carrer Menorca, al barri de Singuerlín de Santa Coloma de Gramenet. Si voleu pujar fins al poblat de Puig Castellar a partir d'aquí teniu dues opcions, optareu per la que va cap a l'esquerra dins del camí de terra, fins arribar a un encreuament, llavors tireu a la dreta, i ja haureu pujat al Poblat Ibèric Laietà de Puig Castellar, un cop allà, seguiu direcció l'ermita de Sant Climent, però no hi arribareu, dels quatre camins que hi ha a l'encreuament, baixeu pel segon camí de l'esquerra, cap a la Vallençana,i continueu pel carrer del camí vell a Montcada,creuant tota la Vallençana fins arribar a la BV-5011,la creueu i pugeu pel camí del Coll de la Vallençana a l'altre cantó de la carretera.
Just en aquest encreuament hi ha un mapa de la zona al costat d'un berenador.
Camí amunt, passareu pel costat d'una pedrera, actualment en desús, i deixareu enrere i a la dreta la font d'Amigó, seguiu pujant cap al pi Candeler, o bé turó Candeler, o també de la Coscollada, un cop heu arribat al cim de la Coscollada estareu al costat de la Torre de vigilància dels forestals i des d'allà es veuen les restes del Poblat Ibèric Laietà de Les Maleses, tot seguit feu via pel camí de l'esquerra o pel del mig dels tres que hi ha, si ho feu pel del mig, talleu camí, més endavant veureu un senyal verd a l'esquerra del camí que us indica la direcció que heu de seguir per anar a Les Maleses, seguiu aquest corriol fins trobar una altra senyalització més amunt i arribar al poblat.
Un cop heu arribat feu mitja volta i torneu fins la senyal que heu trobat a l'inici del corriol que pujava al poblat, i aneu en la direcció contraria a la que heu vingut per arribar fins aquí, i baixeu o aneu cap a l'esquerra, sempre cap avall fins arribar a l'ermita de Sant Cebrià de Cabanyes, seguiu baixant fins arribar a una Masia, la deixeu enrere, passeu i deixeu, també enrere, una central Hidroelèctrica fins arribar a la BV-5001, creueu la carretera i aneu cap a dins del dipòsit de vehicles usats, però el traspasseu fins al riu, on agafareu un camí direcció riu Besòs avall, en realitat és una camí de terra, però li diuen carrer de Barcelona.
Baixeu pel carrer de Barcelona avall fins arribar al pont de Montcada, on pujareu fins al passeig i d'aquí al pont vell de Santa Coloma i al lloc d'origen de la ruta.

PictographRiver Altitude 0 ft

Parc Fluvial del riu Besòs i Pont Vell de Santa Coloma.

PictographPark Altitude 30 ft

Parc de Can Zam.

Barri Oliveres.

PictographPark Altitude 217 ft

Parc de la Serralada de Marina.

PictographFountain Altitude 344 ft

Font de l'Alzina.

PictographIntersection Altitude 289 ft

Comença el Corriol.

PictographIntersection Altitude 587 ft

Enllaç amb el camí anterior, ara Corriol.

PictographIntersection Altitude 751 ft

Enllaç amb el camí que puja de Singuerlín.

Poblat Ibèric Laietà de Puig Castellar.

Aquí teniu aquesta entrada del meu bloc, Otoke-Ildir,( http://otokeildir.wordpress.com/2012/12/08/puig-castellar-poblat-dels-laietans/) on explico amb detall la història coneguda del Poblat.

Urbanització Vallençana.

PictographPicnic Altitude 735 ft

Berenador i mapa de la serralada de Marina.

PictographFountain Altitude 0 ft

Font d'Amigó.

Photo ofTorre de Vigilància Forestal i Mirador. Photo ofTorre de Vigilància Forestal i Mirador. Photo ofTorre de Vigilància Forestal i Mirador.

Torre de Vigilància Forestal i Mirador.

Al capdamunt del Turó de la Coscollada, hi ha aquesta torre de vigilància dels Forestals i un paisatge al·lucinant.

Photo ofPoblat Ibèric Laietà de Les Maleses. Photo ofPoblat Ibèric Laietà de Les Maleses. Photo ofPoblat Ibèric Laietà de Les Maleses.

Poblat Ibèric Laietà de Les Maleses.

PictographReligious site Altitude 423 ft

Ermita de Sant Cebrià de Cabanyes.

L'antiga parròquia de Sant Cebrià de Cabanyes, i alhora castell del municipi de Sant Fost de Campsentelles (Vallès Oriental), en una vall del vessant interior de la serralada del Marina o del Maresme. L'església, romànica, ha estat parcialment restaurada; el frontal de l'altar (obra de fusta del s XIII) es conserva al Museu Episcopal de Vic. Consagrada el 1192, fou parròquia independent fins el 1504, que fou agregada a la de Sant Fost. El 1867 la part del seu terme a la dreta del Besòs, l'actual poble de la Llagosta, fou agregada a Santa Perpètua de la Mogoda.

Masia.

Central Hidroelèctrica.

Desguàs de vehicles d'automoció.

PictographRiver Altitude 128 ft

PictographBridge Altitude 16 ft

Pont de la B-20.

PictographPark Altitude 0 ft

Parc del Nus de la Trinitat.