Trepitja Garrotxa - 23 km (2022)

October 23, 2022
October 2022

near Oix, Catalunya (España)

La Trepitja Garrotxa és una cursa de muntanya que permet conèixer alguns dels racons més bonics de l'Alta Garrotxa. Camins i corriols entremig de boscos i barrancs on descobrir un territori salvatge.

El recorregut de la distància 23 km (track 2022), és una de les curses "petites" que es proposen, però no per això menys fascinants.

Sortint des de la plaça de l'Església de Sant Llorenç d'Oix (Montagut i Oix), l'inici és un tram molt ràpid de 2,5 km (on deixaràs endarrere l'asfalt), seguit d'un nou tram corredor i ràpid fins al km 7,5 (on comença la primera de les dues pujades destacades de la ruta).

Resseguint el GR11 (GR que travessa tot el Pirineu d'Oest a Est), la pujada et portarà fins al Refugi de Talaixà, situat al coll homònim. Des del Coll de Talaixà, una baixada de poc més de 3 km, et durà a la Riera de Sant Aniol, al tram inicial del recorregut dels Gorgs de Sadernes. Alguns trams de la baixada permeten gaudir de bones vistes del Bassegoda.

Després de resseguir la Riera de Sant Aniol fins al Coll Roig, situat a tocar de Sadernes, començaràs la segona pujada: l'ascens a l'Ermita de Santa Bàrbara de Pruneres passant pel Coll de Jou. A l'ermita, agafaràs la baixada que et portarà fins a Oix (on arribaràs després de passar pel Pont medieval d'Oix).