Travesa pas de la casa 2023

August 13, 2023
August 2023

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

El recorregut és d'una dificultat mitjana-alta, el Port d'Envalira i poder gaudir de les muntanyes més salvatges del Principat no deixaran a ningú indiferent.

Puntuable per la MULTISEGUR ASSEGURANCES Copa d'Andorra de Curses de Muntanya 2023 – les categories U16 - U18 - O19 - O20 - O40 i O50.

Sortirem de la plataforma de Grandvalira al Pas de la Casa cap a la pista Directa 1 fins al Restaurant CBBC. Continuarem la pujada per la pista Port fins a arribar al Port d'Envalira, el port de muntanya més alt dels Pirineus amb 2409 m. Aquí ens trobarem el primer avituallament i tot seguit continuarem direcció a la zona de Coma III a Grau Roig per un camí de muntanya on gaudirem d'unes vistes espectaculars sobre la vall d'Orient. Després de travessar-lo continuarem amb la segona ascensió que ens portarà fins al Coll Blanc on trobarem el segon avituallament amb una panoràmica sobre les muntanyes del Pas de la Casa i Grau Roig inigualable. En aquest punt començarem el primer descens fins a arribar al camí de l'estany de les Abelletes.

La tercera ascensió del dia ens portarà fins a la caseta de l’antic Snow Park on gaudirem d'un paisatge muntanyenc únic als Pirineus. Aquí iniciarem una baixada fàcil que ens portarà a l'estany de les Abelletes, on trobarem el tercer avituallament que ens permetrà recuperar forces per afrontar l'última part de la cursa. Des de l'estany, continuarem baixant pel camí del Coll dels Isards seguint el riu de l'Arieja.

Finalment, els participants arribaran al jardí de neu de Grandvalira on seguiran un camí que els portarà fins a la zona d'arribada al Pas de la Casa completant una cursa espectacular!