Trailrun Valkeveen 10 km

December 8, 2020
December 2020

near Huizen, Noord-Holland (Nederland)

Je kunt je fiets of auto parkeren bij Coronel Sports Huizen, IJsselmeerstraat 5B, 1271 AA Huizen. De route begint hier en loopt over het grote veld van de Wolfskamer en door het bos naar de Eukenberg. Vanaf hier loop je door het bos via Oud Naarden richting Valkeveen. Halverwege het bospad sla je links af een privé terrein op. Ga meteen na het hek rechts af het kleine wandelpad op. Je loopt zo om het erf van het woonhuis heen. (Respecteer de privacy hier!). Het pad komt uit op de Valkeveenselaan. Je kunt links in de berm regelmatig op zachte grond blijven lopen. Sla op de Naarderstraat links af en blijf ook aan de linkerzijde lopen. Steek niet over! Na 150 meter sla je weer links af het natuurgebied de Limitische heide in. De heide met zandverstuiving is een verborgen parel in de regio. Uiteindelijk beland je weer in het bos van de Eukenberg en kruis je aan het einde de route 1x. Via de andere zijde van het grote grasveld van de Wolfskamer kom je weer bij het startpunt uit. Veel plezier!