Trail al llac Bled, Castell i Osojnica

Photo ofTrail al llac Bled, Castell i Osojnica Photo ofTrail al llac Bled, Castell i Osojnica Photo ofTrail al llac Bled, Castell i Osojnica

July 11, 2015
July 2015

•   4.8 2 Reviews

near Bled, Bled (Slovenija)

Slovenia només te una illa, protegida per les muntanyes al vell mig d’un llac alpí, on s’adorava Ziva deessa de l’amor i la fertilitat... La volta al llac pujant al castell i pujant al cim d’Osojnica és una delícia i pots acabar fent un bany en les seves aigües transparents.

Sortim des de l’apartament on ens allotgem i anem a cercar el camí que envolta el llac, que encerclarem en el sentit antihorari.
Al poc, sota el castell, agafem desviació per escales amunt senyalitzades per arribar a l’entrada del castell.
Des de l’aparcament al costat de l’entrada, surt un sender poc visible a la dreta que voreja el castell i ens aporta una visió diferent del mateix i del llac.
Tornem a baixar fins la riba per seguir la circumval•lació del llac sense problemes, alternant pista amb algun tram d’asfalt.
A l’altre vessant del llac, a la part oposada a Bled, trobem una pista senyalitzada per pujar a Osojnica pel sender número 6.
Forta i llarga pujada que ens porta a diferents miradors d’on s’han fet totes les fotografies del llac i l’illa que figuren a calendaris o pàgines web, la perspectiva de l’alçada és magnífica. Sender complicat de seguir a la part més alta (marques taronges) ja que o fem pel mig d’una fageda molt tancada.
Per baixar seguim el mateix recorregut 6 fins el mirador Mala Osojnica i per un sender amb escales de vertigen i recons força aeris i sense cap dificultat (no es pot correr gaire) tornem a l’alçada del llac per continuar la volta fins Bled.

Eslovenia sólo tiene una isla, protegida por las montañas en medio de un lago alpino, donde se adoraba Ziva diosa del amor y la fertilidad ... La vuelta al lago subiendo al castillo y subiendo a la cima de Osojnica es una delicia y puedes acabar haciendo un baño en sus aguas transparentes.

Salimos desde el apartamento donde nos alojamos y vamos a buscar el camino que rodea el lago, que rodeamos en el sentido antihorario.
Al poco bajo el castillo, tomamos desvío por escaleras señalizadas para llegar a la entrada del castillo.
Desde el aparcamiento al lado de la entrada, sale un sendero poco visible a la derecha que bordea el castillo y nos aporta una visión diferente del mismo y del lago.
Volvemos a bajar hasta la orilla para seguir la circunvalación del lago, alternando pista con algún tramo de asfalto.
En la otra vertiente en la parte opuesta a Bled, encontramos una pista señalizada para subir a Osojnica por el sendero número 6.
Fuerte y larga subida que nos lleva a diferentes miradores de donde se han hecho todas las fotografías del lago y la isla que figuran en calendarios o páginas web, la perspectiva de la altura es magnífica. Sendero complicado de seguir en la parte más alta (marcas naranjas) ya que se cruza un hayedo muy cerrado.
Para bajar seguimos el mismo recorrido 6 hasta el mirador “Mala Osojnica”, y por un sendero con escaleras de vértigo y rincones muy aéreos y sin ninguna dificultad (no se puede correr mucho) volvemos a la altura del lago para continuar la vuelta hasta Bled.

Slovenia has only one island, protected by the mountains in the middle of an alpine lake, where Ziva worshiped goddess of love and fertility ... Around the lake uphill to the castle and climbing on top of it Osojnica a delight and you can end up doing a bath in its waters.

Departing from the apartment where we stayed and we will find the path around the lake, which encircles the CCW.
Soon, under the castle, take stairs marked deviation to reach the castle entrance.
From the car park next to the entrance, inconspicuous leaves a trail on the right that borders the castle and gives us a different view of it and the lake.
Let's go down to the shore to follow the installation ring • Lake smoothly, alternating track with some stretches of asphalt.
On the other side of the lake, on the opposite side in Bled, there is a signposted track to climb the path Osojnica number 6.
Strong and long climb that leads to different viewpoints which have made all the photographs of the lake and the island listed on calendars or websites, the prospect of height is magnificent. Trail difficult to follow the highest (orange markings) or because we involved a very closed beech.
To continue down the same route six to Mala Osojnica viewpoint and a path with stairs and corners of vertigo and air force without any difficulty (can not run much) back to the level of the lake to continue until around Bled.

Llac Bled

• Photo of o_torrents
    o_torrents Aug 13, 2017

Hola Carles !
    anem a eslovenia d'aqui pocs dies ! Quins llocs creus que son imprescindibles o mes bonics que no ens podem perdre ?
    moltes gràcies per la teva ajuda

Oriol

• roland.noel Aug 21, 2019

Excellent. Some points more difficult. Nice experience.

• Photo of carlesBCN
    carlesBCN Aug 26, 2019

Tanks for you comment.

• Photo of Trailrunningpartners
    Trailrunningpartners Oct 29, 2023

Nice tour all around the lake Bled. With few amazing viewpoints.