Tanúhegyek nyomában 40 TT 20131130

December 1, 2013
November 2013

near Badacsonytomaj, Veszprém (Magyarország)

Másfél éve annak, hogy a Tanúhegyek 50 TT-t gyalog teljesítettem. Nyilvánvaló volt, hogy majd egyszer futva is vissza kell ide jönnöm ismét megcsodálni e csodás vulkánföldet. Mivel ilyen hely csak a mesekönyvekben van és is egy szereplő lehettem e mesében. Egyébként is itt van Magyarország leg"mesésebb" hegye és legpompásabb kilátása.
Csak az nem tudja, hogy a Tóti-hegyről beszélek, aki nem járt ott a saját lábán és nem csodálhatta meg ezt a 360 fokos panorámát.
Érdekesen bújik meg ez a hegy a többi, nála magasabbra nőtt tesók között, így kívülről majdnem csak le is sajnálhatnánk. De közelről... - gyertek és nézzétek meg!
Andival voltunk, ami óriási megtiszteltetés a számomra. Ezúton is köszönöm Neki, hogy tanácsokkal lát el, biztat és inspirál.
8 után pár perccel indultunk - szokásunkhoz híven nagyon "tehetségesen". Ő az óráját nem tudta elindítani én meg a GPS-t. Egyértelmű volt, hogy csak idő kérdése, mikor fogunk eltévedni és letérni a kijelölt útról. Erre együtt akkor is képesek vagyunk, ha több százan már járnak előttünk a kijelölt úton, és ami tökéletesen van kijelölve, nem csak turista jelzésekkel, de szalagokkal is. A szervezők nagyszerű munkáját dicséri a remekül kijelölt pályán kívül a szuper ellátás és a tökéletes idő is. (Ez utóbbit nem tudom miként csinálták, de mindegy is. Ilyen verőfényes napsütést december hajnalán!)
Igazából csak kicsiket szaladtunk félre, jórészt azért, mert és a folyamatos szájmozgásra koncentráltam és nem az útvonalra. Hihetetlen, hogy miként vagyok képes benézni a legegyszerűbb kanyarokat is, miközben folyamatosan dumálok. (Lehet, hogy egyszer majd összeírom a tapasztalataimat, a fiatalság okulására)
Szóval - csak repültek a hegyek - és mi egyre közelebb értünk a célhoz. Badacsony, Szent György-hegy, Csobánc, Tóti-hegy, Gulács és egyik csodából a másik estünk. Persze a pályán volt minden. Bazaltos görgeteg, sár, pocsolya, csúszós avar, de ez a pálya ettől tökéletes. A nap meg egyre szebben sütött.
Nem tudom leírni a kilátást a Tóti-hegyről. Lebilincselő és kész.
Aztán már a célban is voltunk. Ismerősök, barátok, beszélgetés, tusolás a forró vízben, aztán irány haza. 6 30 alatt értünkbe és legszívesebben mentem volna egy újabb kört. - Ez persze baromság!
Mindenkinek köszönöm. Nagyszerű volt ez a nap úgy ahogy volt!
Ja, a cipőm végképp leszakadt a lábamról, de az Inov8 kamásli teljesen bevált.
A megadott nyomvonalról annyit, hogy a szervezők által kiadott track-ből vettem át a pontokat, illetve a pálya azon szakaszát, míg a sztrájkoló kütyüm nem vett jelet. Külön ponttal jelöltem be azt a helyet ahonnan a saját méréseim kerültek a véső nyomvonalba.
A pálya adatai a kiírás szerint: Táv 42,3 km; Szint 1600 m.