Santa Madalena-Castell-Mallada de la Rabosa-Coll de la Palma-Santa Madalena

Photo ofSanta Madalena-Castell-Mallada de la Rabosa-Coll de la Palma-Santa Madalena Photo ofSanta Madalena-Castell-Mallada de la Rabosa-Coll de la Palma-Santa Madalena Photo ofSanta Madalena-Castell-Mallada de la Rabosa-Coll de la Palma-Santa Madalena

March 27, 2017
March 2017

near Santa Magdalena de Pulpis, Valencia (España)

Sortim del carrer on esta l´ambulatori i el poliesportiu municipal. Agafem el cami del castell, que passe per davant del cementeri, travessa la Ap-7 i enfila cap a munt, convertint-se en senda. Al arrivar al castell agafem el cami, que ens porte dalt de la serra i que està acabat d´arreglar enguany, pareix una autopista. Girem a ma dreta i baixem a buscar la mallada de la rabosa, allí agafarem una senda que ens porte de pujada cap al coll de la palma. Al principi es ampla, ja que era un antic cami de ferradura, però això sols dure fins al corral nou, a partir d´alli, es converteix en una senda bruta, estreta i trencada, fins arrivar al coll de la palma: recomane portar pantaló llarg eixe troç. Les vistes desde el coll de la palma son espectaculars i l´únic troç que es mes alt, es la zona del pic campanilles, el mes alt de la serra d´Irta. Baixada vertiginosa cap a la pista de l´ameler, on girem a ma dreta per buscar de nou Santa Madalena. Quan arrivem al diposit contraincendis, baixem per la senda que passe pel mig d´un antic tallafoc, a buscar el barranc de la coveta roja. Entrem al cami que ens porte per davant del corral de rosildo, fins a l´AP-7. Tornada per un cami asfaltat fins al punt de sortida.

Salimos de la calle donde esta el ambulatorio y el polideportivo municipal. Tomamos el camino del castillo, que pasa por delante del cementerio, atraviesa la Ap-7 y enfila hacia arriba, convirtiéndose en senda. Al llegar al castillo cogemos el camino, que nos lleva a la cima de la sierra y que está recien arreglado este año, parece una autopista. Giramos a mano derecha y bajamos a buscar la mallada de la rabosa, allí tomaremos una senda que nos lleva de subida hacia el coll de la palma. Al principio es amplia, ya que era un antiguo camino de herradura, pero esto sólo dura hasta el corral nou, a partir de allí, se convierte en una senda sucia, estrecha y rota, hasta llegar al coll de la palma: recomiendo llevar pantalón largo ese trozo. Las vistas desde el coll de la palma son espectaculares y el único trozo que es más alto, es la zona del pico Campanilles, el mas alto de la sierra d´Irta. Bajada vertiginosa hacia la pista de l'ameler, donde giramos a mano derecha para buscar de nuevo Santa Magdalena. Cuando llegamos al depósito contraincendios, bajamos por la senda que pasa por un antiguo cortafuegos, buscado el barranco de la cova roja. Entramos en el camino que nos lleva por delante del corral de rosildo, hasta la AP-7. Vuelta por un camino asfaltado hasta el punto de salida.