Sant Sadurní d'Anoia - Molins de Rei (Estació RENFE)

April 19, 2022
April 2022

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

Ruta linial fins a Molins de Rei, i tornada amb tren.

De Sant Sadurní, pel voral de la carretera, ens dirigim cap a la zona de Pas de Piles (antic poble de Subirats) i que la construcció de l'AVE es va endur per davant.

A partir d'aquí enllecem amb el camí que ens portarà fins a Gelida. Els darrers metres abanas de Gelida, ho farem atrevessant el pont que creua el Riu Anoia. L'accés al poble el farem per la pujada del Carrer de les Cases Noves. I sense desviar-nos enllaçarem amb el carrer principal de Gelida, a on si ens és necessari, podrem carregar aigua.

Amb l'entrada a Gelida s'inicia la majoria de desnivell que ens trobarem a la ruta. Ens hem d'enfilar fins a la Creu d'argall. Primer, passant molt a prop del Forat del Vent (zona de nidificació i que es fa necessari no accedir-hi. Ja hi ha senyals indicatives) i ja posteriorment, creuant la urbanització La Creu d'Aragall (bar inclòs a peu de carretera) per arribar al cim.

A partir d'aquí, baixada no extremadament perillosa, però si que cal anar amb cautela. Tot seguit enllaçarem amb una pista, i a través de camins més estrets i tallafocs, arribarem a l'entrada de Sant Andreu de la Barca.

Creuarem el poble, sempre en baixada fins a arribar a l'accés al camí que va en paral·lel al riu Llobregat. A partir d'aquí, sempre amb el riu a mà esquerra, seguirem planejant fins a arribar al pont de la N340 que creua el riu llobregat. Per accedir-hi, passarem les vies del tren per sota, i tot seguit remuntarem els pocs metres que hi ha fins a la N340.

Creuarem el pont en direcció a Molins de Rei, tenint cura dels creuaments, i a uns 500m ja hi trobem l'estació de RENFE.