RUTA FONT DE LA MASCUNA, XIXONA, L'ALACANTÍ.

Photo ofRUTA FONT DE LA MASCUNA, XIXONA, L'ALACANTÍ. Photo ofRUTA FONT DE LA MASCUNA, XIXONA, L'ALACANTÍ. Photo ofRUTA FONT DE LA MASCUNA, XIXONA, L'ALACANTÍ.

November 29, 2013
November 2013

near Almarch, Valencia (España)

La Mascuna és una partida de Xixona que se situa a la part sud del poble. El seu accés és difícil i amagat. Han començat a marcar-lo amb colors verd i blanc i comença al poliesportiu de Xixona, amb el senyal SL-CV 151.
Hem d'anar direcció la font del Moratell, és senzill ja que hem de seguir la carretera asfaltada fins el final d'aquesta, on hi ha una altra indicació, justament a la font de Bernat.
Se segueix fins trobar una indicació en forma de cartell que indica FONT DE LA MASCUNA.
Arribarem a la partida de la Mascuna al quilòmetre. Hi ha una senda molt trepitjada, la qual és senzilla de seguir.
Baixarem fins el mas de la Mascuna, abandonat, en forma de ziga-zaga, i haurem de traure el nostre sentit de l'orientació per trobar els diversos camins, pistes, on hi ha trepitjade moto.
La tornada és dura i empinada, entre l'alt de Vistabella i l'alt de Moreno, on hi ha el coll que ens durà, per un camí marcat amb pedres fins l'inici.
L'hem marcada moderada perquè és una ruta on no se troba a ningú, i convindria anar-hi acompanyat.
A més, l'aigua de la font de la Mascuna, com a curiositat és salada, per tant, haurem de dur aigua!