RunOMET SantEsteve2020

December 28, 2020
December 2020

near Valldoreix, Catalunya (España)

Ruta circular per la serra de Can Julià amb un gran nombre de punts d'interès i vistes panoràmiques. Apta tant per córrer com per passejar.

Deixem als cotxes a l'aparcament del complex esportiu de Valldoreix (cruïlla entre el carrer del Volcà i el carrer de la Guineu).
Arranquem pujant el carrer del volcà fins al capdamunt, sense fer cas al corriol que se'ns ofereix per la dreta.
Quan acaba l'asfalt, prenem el corriol que s'enfila com a continuació del carrer i, ben aviat, ens desviem a la dreta en el primer trencall que trobem.
El camí va pujant suaument resseguint el perfil de la muntanya per la seva part obaga i densa de vegetació, s'enfila després per salvar un curt repetxó i torna a costejar fins menar-nos a una cruïlla de quatre camins, molt oberta. En dies d'hivern, és el primer lloc on veiem el sol. Prenem el camí de la dreta, que baixa lleugerament al principi i s'enfila a continuació, primer per terreny obert amb grans vistes al Tibidabo i després per dins un bosc d'elfs, fins portar-nos a una pista ampla, per on passa el GR-96.
Enlloc de seguir-lo, enfilem amunt cap a la dreta seguint la carena. En diversos punts es fa visible grans panoràmiques fins el mar per un costat i fins els Pirineus (nevats a l'hivern) per l'altre. El camí baixa finalment i ens retornar al GR-96, que ja no deixarem fins arribar a l'ermita de la Salut, passant sota el puig del Rossinyol. Durant aquest tram tenim vistes magnífiques sobre can Montmany en primer terme i la Mola al fons.
Seguim el GR-96 en baixada fins arribar a la torra d'alta tensió, on trobem un pal indicador que ens senyala el camí cap a can Domènech i can Barba (G11). El prenem en pujada al principi i forta baixada després i l'anem seguint sense fer cas dels diversos corriols que se'ns van oferint a banda i banda durant tot el recorregut. Arribem finalment a la plana on s'alça can Domènech, convergint amb la ruta que ens portaria al Papiol.
Seguim avall fins arribar al senyal que prohibeix el pas a bicicletes i trenquem pel corriol de la dreta que se seguida ens porta als camps llaurats. En el segon descobrim un roure magnífic. Vorejant el camp baixem a la font de can Barba, sota l'esguard d'un plataner magnífic que algú deuria plantar ja fa molts anys. Nosaltres vàrem fer aquesta ruta per Nadal i hi vam trobar un senzill i molt bonic pessebre.
Refem les nostres passes per tornar al camí i el seguim cap avall fins trobar la pista asfaltada per on passa el GR-96. La travessem i seguim per la pita de terra fins arribar a la cadena. Girem aleshores cap a la dreta fins arribar al torrent de can Badal, per la vora del qual hi transcorre el circuit inclusiu número 5 de Valldoreix.
El prenem cap a l'esquerra, el travessem per un pont de fusta i de seguida trobem i travessem també el torrent d'en Nonell. Som ara a la zona del Mas Gener.
Seguim el torrent d'en Nonell per la riba esquerra, baixem a la llera per passar sota el pont del passeig de l'Oreneta i seguim per la riba un tram més dins del bosc fins al passeig del Pardal, on el deixem ja sortint a la dreta per un tram d'escales.
Al final del passeig del Pardal travessem l'avinguda de Mossèn Jacint Verdaguer i prenem el carrer Faisà fins arribar a les restes del Castell de Canals. Un plafó ens explica la història del castell, que dominava el pas natural entre el riu Llobregat fins a les elevacions de Collserola.
Retornem a l'avinguda de Mossèn Jacint Verdaguer i la prenem fins a la plaça del Mas Roig i, des d'allí, fins l'aparcament del Complex Esportiu de Valldoreix, per tancar la ruta

PictographIntersection Altitude 661 ft

PictographPhoto Altitude 685 ft

PictographMountain pass Altitude 694 ft

PictographPhoto Altitude 684 ft

A mitja pujada s'alça aquest pi solitari. D'aquí surt un camí cap a l'esquerra que no prenem. Seguim carena amunt