Roca Blanca - Gallina Pelada - Creu de Ferro - Llobateres

August 20, 2016
August 2016

•   4.3 1 review

near Maçaners, Catalunya (España)

* Breu pujada i uns 6 kilòmetres plans per pista fins al coll de La Trapa

* Es voreja la base de la Gallina Pelada fins l'inici de la pujada

* Uns 7 kilómetres de pujada sostinguda fins al cap de la Gallina Pelada o Cap Litzet (2.322 m) passant per la Roca Blanca (2.280 m). Compte amb la tartera, és molt vertical i té molta pedra solta

* Baixada fins al refugi d'Ensija o refugi Delgado Úbeda (2.156 m). És recomanable informar-se prèviament de si esta obert: https://www.feec.cat/refugi/refugi-serra-densija/ https://ca-es.facebook.com/refugiensija/

* Cim de la Creu de Ferro (2.294 m)

* Baixada pel barranc de Llobateres

* Per pistes fins al caminet del Tossal, que ens torna a deixar a la pista inicial

Només conec un punt d'aigua sobre la ruta: la font prop del coll del portet, està marcat el waypoint en el track. Jo he fet la ruta caminant i trotant i l'he fet amb 3 llitres,
es pot fer amb autonomia.

Si el dia està descobert, des del cap de la Gallina Pelada es pot veure Montserrat

La marco "Difícil" doncs:
* entre Roca Blanca i el Cap de Gallina Pelada hi ha un troç aeri que pot ser difícil per gent amb por a les alçades
* Hi ha molta pedra
* La baixada pel barranc de Llobateres té alguns petits esglaons ... però és senzillet

Font prop del coll del Portet

Font

Creu de Ferro

Dome Grau Jun 11, 2022

El tram aèri que comentes saps quin km és. M’agradaria fer el track

• Photo of zoquero
    zoquero Jun 11, 2022

Imagino que a la darrera part de la pujada cap al Cap Litzet, entre el km 11 i el 12.5 del track. Suposo que es podria apreciar obrint-ho a Google Earth. Tècnicament és una pujada senzilla, només seria un problema per algú amb molt de vertigen doncs està força descobert, però no és una grimpada. Recordo haver fet aquesta pujada també en una cursa i vaig veure a algú que allà mateix s'hi va donar la volta. No sé com de complicat pot ser esquivar-ho, doncs per allà prop crec recordar que hi ha algun barranc.

Dome Grau Jun 11, 2022

Gràcies per contestar! Demà hi vaig doncs

Dome Grau Jun 13, 2022

Vaig fer el track aquest diumenge. Treient la pista inicial i final el recorregut és brutal. El Barranc de les Llobateres t’acaba de matar. 😅

• Photo of Dome Grau

Llastima de la pista del principi i del final. La resta un entorn brutal. Gràcies per compartir-lo

• Photo of zoquero
    zoquero Jun 14, 2022

M'alegro! I veig que has estat molt ràpid, estàs fort! És una muntanya maca i si el dia acompanya les vistes són espectaculars. La pista inicial és difícilment salvable si es comença prop del càmping del Repòs del Pedra. És una pena que hi hagi només un punt d'aigua, pot ser hi hagi més fonts però no les conec. Salut!

Dome Grau Jun 14, 2022

Jo tampoc en vaig veure cap més de font. Tampoc conec massa la zona. Les vistes una passada. Gràcies