Photo ofRefugi Estasen - Gresolet - Pleta de la Guilla - Comabona - Pas dels Gosolans - Collell - Refugi Estasen Photo ofRefugi Estasen - Gresolet - Pleta de la Guilla - Comabona - Pas dels Gosolans - Collell - Refugi Estasen Photo ofRefugi Estasen - Gresolet - Pleta de la Guilla - Comabona - Pas dels Gosolans - Collell - Refugi Estasen

September 24, 2020
July 2020

near Saldes, Catalunya (España)

Ruta circular pel Parc Natural del Cadí Moixeró amb ascenció al Comabona i passant pel Pas dels Gosolans.

Aparquem al pàrquing del Mirador de Gresolet. Comencem la ruta per la pista que voreja el Refugi Lluís Estasen, sota el Pedraforca, per deixar-la i agafar el corriol que marxa cap al Refugi de Gresolet. Aquest tram és de la ruta de Cavalls del Vent o Ultra Pirineu. Aquest tram de baixada és un corriol fàcil però un pèl tècnic. Passarem un parell de cops pel Torrent de Gerdera i arribarem al Refugi de Gresolet.

Pujarem per la pista que travessa el bosc de Gresolet, fins el Coll de la Bauma però també hi ha la possibilitat de pujar al Coll de la Bauma pel corriol que travessa el bosc i així no hem de vorejar tota la pista. Més curt però més dret. Per aquest tram de corriol també hi passa l'Ultra Pirineu. Continuarem pujant pel Clot de la Pleta de l'Olla fins arribar a la Pleta de la Guilla on gaudirem d'unes vistes espectaculars al Pedraforca.

Seguirem pujant fort passant per sota el Puig Terrers i arribarem al Coll de Tancalaporta o Coll dels Terrers a 2.400m. A partir d'aquí només ens faltarà l'últim tram de pujada fins assolir el cim del Comabona a 2.548m. Seguirem per la carena del Comabona, el Collet del Comabona, vorejem el Puig de Font Tortera i resseguirem l'Aguiló on podrem veure unes bones vistes de les parets nord del Cadí a banda i banda. Aquí arribarem al Pas dels Gosolans a 2.425m i seguirem per la ruta de Cavalls del Vent a través de la Plana de la Font Tortera i passant per la Serra Pedragosa. Passarem pel Prat de Berló, baixarem pel corriol del camí de Cortils passant pel Prat dels Tuixeners fins arribar al Coll de les Bassotes on agafarem la pista. Un cop arribem al Collell seguirem per la pista que baixa fins a Saldes vorejant el Pedraforca des de la cara nord a la sud, passant per la cara est fins arribar al punt de sortida.

Ruta circular exigent pels quilòmetres i desnivell però sense dificultats tècniques.