Pont Natural de l’Afrau de Cortalets

Photo ofPont Natural de l’Afrau de Cortalets Photo ofPont Natural de l’Afrau de Cortalets Photo ofPont Natural de l’Afrau de Cortalets

September 13, 2020
September 2020

near Maçaners, Catalunya (España)

Ruta a l'Afrau, un impressionant pont natural de roca calcària. Es pot combinar amb la visita al Salt i a la Dou de Bastareny i al Salt de Murcurols especialment en època d'alt cabdal.

Podem accedir en cotxe per la pista que va de Bagà a Can Cerdanyola continuant la pista passades les cases. Uns 4km de pista que es poden fer amb cotxe normal. Deixem el cotxe a l'inici del camí que va a la Dou de Bastareny que nosaltres no vam visitar perquè no era la millor època, si que vam anar a veure la maca cascada del Salt de Bastareny que està a sols 50 m d'on es deixa el cotxe i que és el punt d'inici del track.

El camí va per una pista forestal, sols cal estar atents a deixar a dreta la pista que puja a les cases de Monnell, cal seguir recta per una pista una mica menys marcada. La pista s'acaba molt a prop del Torrent de la Muga, cal seguir uns 20 m amb el torrent a l'esquerra abans de travessar-lo i continuar ja per un corriol amb el torrent a la dreta (deixant un petit trencall a l'esquerra). A partir d'aquest punt anar atent seguint les fites fins l'Afrau.