Pic Carroi - Collada Muntaner - Escas

May 1, 2011
April 2011

near la Massana, Parròquia de la Massana (Andorra)

[EN] The trail head departs from the village of Escas and goes through easy single-tracks until the base of Pic del Carroi, from there a challenging uphill section of 3 miles to the top, we walk-run on a rocky cliff (exposed but no climbing gear required) up to Pic d'Enclar and down to Collada Montaner saddle. Another short uphill section to Pic del Cubil at the top of Vallnord's ski resort and finally we follow the same steep single track of the mountain bike downhill routes to arrive again in Escas.

[CA] La ruta surt del poble d'Escàs i segueix corriols fins a la base del Pic del Carroi que pugem per la pista d'uns 5 km drets com un ciri fins al cim. Continuem per la cresta de roca, exposada però sense neu ni boira no es perillosa, fins arribar al Pic d'Enclar (el track no hi arriba perque hi havia neu i vaig perdre el sender durant 1 km) i baixada fins a la Collada Muntaner. Tornem a pujar fins a Pic del Cubil a dalt de les pistes de Pal-Vallnord i baixada picada fins a Escàs per la ruta de descens de bicis.

[ES] La ruta sale del pueblo de Escàs i, siguiendo un sendero nos lleva a la base del Pic del Carroi, primer pico al que llegamos después de 5 km muy verticales (900 mts de desnivel). Continuamos por una cresta de roca, expuesta pero sin peligro si la realizamos sin nieve ni niebla, para llegar al Pic d'Enclar (el track no llega porque habia nieve y perdí el sendero durante un km). Bajada hasta la Collada Muntaner y vuelta a subir hasta el Pic del Cubil en la parte superior de las pistas de Pal Vallnord. Desde ahí, bajada en picado hasta Escas por la ruta de descenso en bici.