Naszály déli felfedező túra

September 6, 2019
September 2019

near Látóhegy, Pest (Magyarország)

Némiképp váratlanul indultam el reggel, nem előzte meg hosszas tervezgetés, inkább csak a korábbi kirándulásunk tévesztéseinek vidám halmazából álló, kusza, lazán tűzött, pontszerű élményeket szerettem volna keretbe rendezni.
Talán éppen ezért szokatlan nyugtalanság volt bennem az első kilométereken. Kerestem a kapcsolódást, az ismerős pontokat, a fiók kihúzása közben már tudom, hogy mi vár odabent érzését - mégis idegen volt az erdő, olajozatlanul nyikorogtak az emelkedők és hangosan karcogtak a kavicsok a talpaim alatt.
Ám ahogy sokasodtak az ismerős sziklák, az előző héten már bejárt ösvények, a sokszor előbukkanó ismerős dunai panoráma, úgy engedett lassanként a kezdeti nyugtalanságom, vált gyökérről gyökérre otthonosabbá a táj, és tudat alatt kerültek a helyükre a térképemen a barlangok és a vaditató, a Nagybánya-kő, és a Naszály csúcsára vezető kaptató. Ez egy nagyszerű kirándulás volt!

Megjegyzések:
A Kulcslyuk-barlang és a Vaditató közötti, illetve a Naszályra vezető sárga háromszöggel jelölt szakasz nagyrészt kaptatás és mászás, a Nagybánya-kőtől a Naszályra vezető zöld háromszöggel jelölt szakasz jó erőnléttel futható. Ezeken a helyeken nagyon jó kilátópontok vannak. Iható víz a hegyen nincs, indulás előtt érdemes alaposan felkészülni.