Nagymaros, családbarát túra a Julianus kilátóhoz

Photo ofNagymaros, családbarát túra a Julianus kilátóhoz Photo ofNagymaros, családbarát túra a Julianus kilátóhoz Photo ofNagymaros, családbarát túra a Julianus kilátóhoz

August 5, 2019
August 2019

near Nagymaros, Pest (Magyarország)

Ez egy igazán kellemes túra volt. Fizikailag két nehezebb része volt: az egyik a felfele, a másik a lefelé vezető út :) Valójában csak a Julianus kilátó előtti 500 méteres szakasz igazán húzós, helyenként > 20% az emelkedés. Itt csak sétáltam, azt is többszöri megállóval. Legalább tudtam fényképezni. A többi szakasz viszonylag könnyen teljesíthető - bár lefelé érdemes óvatosan jönni, sok a gyökér és a kő szerteszét. Ráadásul valamikor az út háromnegyedénél a jobb térdem feladta, onnantól már kicsit küzdős volt.
Ami nagyon jó ebben a túrában, hogy szinte a vasútállomásról indul, az elején még házak között, aztán egy darabig aszfalton, végül az erdőben jól járható utakon, széles ösvényeken, erdei utakon futok, majd a meredekebb szakaszokon már csak kaptatok, lihegek, kaptatok. A kilátó páratlan élmény, csodálatos panorámával a Dunakanyarra. Sajnos a fotók nem adják vissza, el kell menni megnézni.
Ami ebből a túrából hiányzott, az a pici bizonytalanság, hogy letérsz az útról, kapaszkodnod kell felfelé, lefelé csúszol és horzsolásokkal térsz haza. Talán majd legközelebb ... Kárpótolt, hogy az induláskor egy vaddisznó család ment át előttem, ami adott némi extra adrenalint. Út közben pedig mókust fényképeztem. Kétlábúakkal nem találkoztam.