Photo ofDolomites Catalanes: Muntanyetes, Foradada i Serrat Gran - PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ Photo ofDolomites Catalanes: Muntanyetes, Foradada i Serrat Gran - PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ Photo ofDolomites Catalanes: Muntanyetes, Foradada i Serrat Gran - PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ

February 23, 2023
November 2022

near Masella, Catalunya (España)

RUTA 5 ESTRELLES AL PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ.

Circular en un entorn feréstec on veurem la Foradada o Bauma de l'Arcada, ens enfilarem per dins les Muntanyetes, i passarem per sota el Puig de Comabella, Cap del Serrat Gran fins a la Collada de Comafloriu i baixant per la zona dels Orris. Uns 13,6 km i 1.100 m+.

Per arribar a l'inici passarem Gréixer fins arribar a l'Hospitalet on agafarem una pista i aparcarem passat uns 4 revolts en un punt on la pista gira cap a la dreta i travessa el riu de l'Hospitalet. Allà ja començarem a pujar a peu per un corriol que en menys de mig quilòmetre ens deixarà en un preciós prat on podrem observar Roca Sança, les diferents Baumes, Les Muntanyetes i el Cap del Serrat Gran. En aquest prat en època de brama podrem veure o escoltar els cèrvols amb facilitat.

Seguirem pujant pel corriol, i només 300 metres després, anirem a veure la Bauma de l'Arcada. Desfem aquest petit troç i seguim pel corriol que ens portarà fins a un creuament amb el Torrent del Serrat Gran. Aquí el track s'equivoca pocs metres i et fa anar a la dreta quan haurem de començar a enfilar cap a l'esquerra. A partir d'aquí, la zona és un pèl perdedora així que haurem d'estar atents. Anirem pujant per camins poc fresats, ni gairabé en direm corriols i per pedregars o tarteres. Terreny vertical i molt lent. Passarem entre grans parets de roca verticals a banda i banda, un terreny que ens recordarà a les Dolomites.

Al arribar a dalt veurem runes de les antigues mines i fins i tot, entrades a les mines. Les vistes són impecables, veurem el Pedraforca, el Cadí i tot el Berguedà. A sobre nostre, la Tosa d'Alp, però tirarem cap a la dreta per sota la cresta de la zona de Comabella. Un cop més, aquest corriol és un espectacle. Ens torbem una quarantena d'isards, alguns es queden ben aprop i podem observar-los bé. Durant el recorregut, a la zona de Les Muntanyetes, ja n'havíem vist varis córrer i saltar. Fins i tot, un cadàver a l'entrada d'una de les mines. Així doncs, seguirem fins a la Collada de Comafloriu i baixarem pel corriol de Cavalls del Vent o de l'Ultrapirineu. També un corriol preciós on anem travessant el bosc. Poc més tard, podrem parar-nos un moment al Mirador dels Orris, un dels millors del Pirineu Català.

Seguirem baixant cap al Refugi de Rebost, on si volem podem parar abans d'acabar la ruta. I ara ja tot baixada per la pista que passa pel Coll de la Gavarra.

Una ruta molt recomanable fer a la primavera o a la tardor pels colors verds o marrons de l'entorn. Millor sense neu ja que els trams de Les Muntanyetes serien complicats amb neu o gel.