Monnell-Comabona-Monnell

September 2, 2013
August 2013

near Maçaners, Catalunya (España)

Pujada al cim del Comabona des de Monnell, masoveria abandonada de la Vall del Bastareny, accessible per pista forestal des de Bagà fins a l'aparcament de l'Adou del Bastareny, preciós lloc on neix el riu entre les roques, recomenable la visita abans o després de fer la ruta.
El traçat està marcat només parcialment, s'ha de seguir la pista de la Muga, tancada al trànsit, i un cop a la Muga s'ha de seguir un corriol marcat amb fites de pedres, fins el Pletissar de la Muga on desapareixen. Allà s'ha de vigilar amb les vaques, no estàn acostumades a la presència humana i reaccionen de manera hostil.
Aquí vaig buscar una pedrera per pujar dret a la Foranca de la Muga i enllaçar amb el GR 150.1 i la traça de Cavalls del Vent, seguint així el GR 150.1 fins el peu del Comabona. El track mostra una petita volta en la base del cim degut a un lleu episodi de desorientació a causa de la boira.
La tornada la vaig fer baixant dret del Comabona a buscar el GR 150.1 i un cop al Pas del Bou, baixada dreta cap al Pletissar de la Muga en lloc de passar per la Foranca. S'observen petites voltes per evitar el contacte amb el ramat.