Mirador del Fitu - Picu Pienzu - Mirador del Fitu (Astúries)

Photo ofMirador del Fitu - Picu Pienzu - Mirador del Fitu (Astúries) Photo ofMirador del Fitu - Picu Pienzu - Mirador del Fitu (Astúries) Photo ofMirador del Fitu - Picu Pienzu - Mirador del Fitu (Astúries)

August 28, 2022
August 2022

near La Vita, Asturias (España)

Per arribar al Mirador del Fitu hem de prendre la carretera AS-260 (Astúries), que comunica les localitats d'Arriondas i Colunga.
Excel'lent ruta sempre que les condiciones atmosfèriques siguin bones (acostuma a haver boira intensa que et pot fer perdre el camí). No té cap dificultat tècnica tret de tindre en comte el desnivell.
Seguirem la part del recorregut (PR-AS 71), de senyals grogues i blanques.
La ruta surt del Parking del Mirador del Fitu, un dels colls més famosos de la Serra del Sueve on s'aixeca una antiga atalaya de formigó de principios del siglo XX: (el Mirador del Fito) amb unes vistes ES PEC TA CU LARS del mar Cantàbric, Picos d' Europa etc. (no te'l pots perdre).
Creuem la carretera i inicem per un corriol amb lleugera pujada, tot atravessant un pinar fins arribar a Piedra Redonda ( Refugi), continuarem atravessant el bosc bordejant la ladera per un corriol sense desnivel pràcticament, arribarem a los llanos de Bustaco. Passem per unes runes i veurem a la noestre dreta una pista que puja direcció oest. Ara, prenem una pista que ens fa arribar al coll i des d'aquest punt es converteix en corriol, continuem fins arribar a una font. Desd'aquest punt podem observar la creu del cim a la nostre dreta dalt del cim.
A partir d'aquí seguirem per un corriol (sense marques de PR) que va fent zigzag per una v vessant del Pienzu, el corriol està força defionit pel pas de la gent. Aquest corriol ens durà fins el cim del Picu Pienzu on podrem gaudir d'unes vistes impressionants dels Picos de Europa,costa mar Canàbric,etc...
La tornada la farem pel mateix camí!