31/3/24 - 12ος Χορτιάτης Trail Run

March 31, 2024
March 2024

near Mersinoúda, Central Macedonia (Greece)

Ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης διοργανώνει τους αγώνες ορεινού τρεξίματος “12ος Χορτιάτης Trail Run” στο όρος Χορτιάτης, με την υποστήριξη του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη και του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης.
Ο σκοπός της διοργάνωσης είναι η γνωριμία των δρομέων με τον ορεινό όγκο του Χορτιάτη, η εξοικείωση τους με τις προκλήσεις και την ωφελιμότητα της άσκησης μέσα από το ορεινό τρέξιμο, καθώς και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, από την καταπάτηση δασικής έκτασης (πάρκο κεραιών), από την λαθροθηρία, την λαθροϋλοτομία, την κίνηση μηχανών enduro στα μονοπάτια κλπ
Τα έσοδα της διοργάνωσης θα προσφερθούν ως δωρεά για την υποστήριξη του “Ελληνικό Παιδικό Χωριό” στο Φίλυρο.

Ημερομηνία διεξαγωγής : Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Τόπος Διεξαγωγής : Χορτιάτης
* Αγώνας 23 χλμ (+1050) για δρομείς μέσης και ανώτερης εμπειρίας.
* Αγώνας 12 χλμ (+400) για νεότερους δρομείς.

Ο αγώνας έχει εκκίνηση και τερματισμό στην τοποθεσία ΖΕΠ Κισσός του Χορτιάτη.
ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ :
Η πρόσβαση στην αφετηρία των αγώνων γίνεται από την τοποθεσία Πλατανάκια Πανοράματος (άσφαλτος 7 χλμ) ή από το χωριό Χορτιάτης (άσφαλτος 3 χλμ και 1 χλμ καλός χωματόδρομος)

Η απόσταση που θα διανύσουν οι αθλητές είναι 23 χλμ από τα οποία τα 5 χλμ είναι δασικός δρόμος και τα 18 χλμ είναι μονοπάτια. Η συνολική θετική υψομετρική διαφορά είναι 1050 μέτρα.

Από την εκκίνηση, που βρίσκεται στα 800 μ., η διαδρομή ξεκινάει με 700 μέτρα επίπεδο χωματόδρομο. Ακολουθεί συνεχόμενη ανηφορική διαδρομή πρώτα σε μονοπάτι μέσα σε πευκόδασος για 2 χλμ και μετά σε χωματόδρομο για 1,5 χλμ, ώσπου στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι και σε 500 μ. φτάνουμε στο 5ο χλμ του αγώνα, όπου βρίσκεται ο πρώτος σταθμός τροφοδοσίας έξω από το καταφύγιο του Σ.Ε.Ο.Θεσσαλονίκης.

Στη συνέχεια, η διαδρομή έχει ήπια ανηφορικά διαστήματα σε δάσος από οξιές ως το 6,5 χλμ, όπου οι δρομείς αφήνουν τον δασικό δρόμο παράλληλα με την περίφραξη του στρατοπέδου (δεξιά στροφή) και ακολουθούν σημαδεμένο κατηφορικό μονοπάτι (των παγοποιών) για 1,5 χλμ περίπου. Από το 8ο χλμ, που βρίσκεται στα … μέτρα οι δρομείς ξαναμπαίνουν σε δασικό δρόμο (δεξιά στροφή) με ανατολική κατεύθυνση. Στο 9ο χλμ μετά το μαντρί, έξω από το χωριό Χορτιάτης, βρίσκεται ο δεύτερος σταθμός τροφοδοσίας με νερά, ισοτονικά, σοκολάτες, αλμυρά και ξηρούς καρπούς. Ακολουθεί συνεχόμενο ανηφορικό μονοπάτι μέσα σε δάσος από καστανιές και οξιές. Στο 14ο χλμ συναντούμε διασταύρωση με δασικούς δρόμους, όπου στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι που ανηφορίζει παράλληλα με ρεματιά (ρέμα λαγού) και μετά από 5 χλμ φτάνουμε (για δεύτερη φορά) στο καταφύγιο του Σ.Ε.Ο., όπου υπάρχει ο τρίτος σταθμός τροφοδοσίας, 18ο χλμ, με νερά, ισοτονικά, αλμυρά και γλυκά σνακ. Οι δρομείς συνεχίζουν σε μονοπάτι για 300 μέτρα και μετά συναντούν δασικό δρόμο με οξιές (αριστερή στροφή), που τους οδηγεί πίσω από το ραντάρ με θέα τον Θερμαϊκό κόλπο, την Θεσσαλονίκη και τον Όλυμπο. Στο 20ο χλμ συναντούμε ξανά το μονοπάτι του πευκόδασους, όπου στρίβουμε αριστερά και κατηφορίζουμε προς τον τελευταίο χωματόδρομο που μας οδηγεί στον τερματισμό.

Ο αγώνας των 23 χλμ αποτελεί κριτήριο συμμετοχής στον αγώνα ορεινού τρεξίματος Olympus Marathon 44 χλμ.