Martinet-Bastanist (per Béixec, Estana i tornada per Montellà)

Photo ofMartinet-Bastanist (per Béixec, Estana i tornada per Montellà) Photo ofMartinet-Bastanist (per Béixec, Estana i tornada per Montellà) Photo ofMartinet-Bastanist (per Béixec, Estana i tornada per Montellà)

July 22, 2013
July 2013

•   4.3 1 review

near Martinet, Catalunya (España)

Ruta de 23 km entre Martinet i la Mare de Déu de Bastanist, amb tornada per Montellà. Sortim de Martinet pel parc dels Búnquers i comencem a pujar pel camí de Béixec. Seguim pujant cap a Estona passant pel pla de l'Àliga,un fantàstic mirador sobre la vall del riu del Quer i el poble del Querforadat. Continuem cap a Estana i un cop al poble anirem a trobar el camí de Bastanist. A partir d'aquí seguirem el GR150 i començarem a baixar ràpidament per creuar el torrent de l'Infern i després pujar fins al santuari. A la font Freda podrem omplir els bidons per començar el darrer tram del recorregut. Creuarem el barranc de l'Àliga i continuarem pel GR150 fins a Montellà. Quan arribem a la carretera que puja de Martinet podrem optar per seguir-la per la dreta i baixar ràpidament fins al punt d'inici de la ruta, o bé anar fins al poble i baixar per un sender força vertical fins a la vora del Segre.

WPT001

• Photo of mangles
    mangles Mar 28, 2018

Ruta molt xula però,degut a la última nevada,hem trobat molts arbres caiguts i passos amb neu que han dificultat seguir el track.Però ens ha encantat i la recomanem.També l'hem feta corrent.A la tornada,a Montellà no hem seguit el track de la carretera sinó que hem baixat per un corriol cap a Martinet i després hem pujat als parc dels búnquers on teníem el cotxe.