MARATÓ PIRINEU '42k' - 2021

October 3, 2021
October 2021

near Bagà, Catalunya (España)

Track de la Marató Pirineu 2021 realitzada a principis d'Octubre dins de la Salomon Ultra Pirineu.

Tot i que la cursa marcava 42km i 2.800m D+, a mi (i crec que en general) m’han sortit 40k amb 2.400m D+. Tot i així és una ruta preciosa que ressegueix part de la ruta Cavalls del Vent, al Cadí, amb origen i final al poble de Bagà.

La ruta surt de Bagà per ina barreja de pista d'asfalt i forestal direcció el Santuari del Paller per seguir pujant fins al Refugi de Rebost (10km aprox). Des del refugi cal seguir pujant uns 6km més per prats i corriols fins al Refugi del Niu de l'Àliga, una de les parts més emblemàtiques de la ruta. En aquests 16km de pujada acumulem gairebé 1.900m positius.

De Niu tocarà baixar una mica per agafar la carena que ens portarà primer fins a les Penyes Altes del Moixeró i després pels prats dels colls de Moixeró i Pendís fins baixar fins al Refugi de Sant Jordi. Seguidament i continuant amb la baixada trobarem el Refugi de Sant Jordi on creuarem els Empedrats per tornar finalment a Bagà per la Via de Nicolau.

Gran sortida de muntanya amb un fort desnivell acumulat al principi però poques zones técniques (Penyes Altes i Empedrats) si tenim en compte tots els quilòmetres.

Moderat per la durada de l'activitat.